امام جمعه کرمان:

مردم لبنان و غزه در جنگ نابرابری قرار دارند

«علیدادی سلیمانی» با اشاره به اینکه مردم لبنان و غزه در جنگ نابرابری قرار دارند که هیچکدام از قوانین بین‌المللی در آن رعایت نمی‌شود، افزود: سرانجام این جنگ پیروزی جبهه اسلام در مقابل کفر است.
کد خبر: ۶۹۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ - 18October 2024

مردم لبنان و غزه در جنگ نابرابری قرار دارند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) در اهمیت رعایت تقوا در تمام شئون زندگی انسان می‌فرماید بهترین شکرگزاری در برابر نعمت‌های خداوند رعایت تقوا است، نعمت سلامتی، جوانی و صدها نعمتی که خدا در اختیار ما قرار داده است را با رعایت تقوا سپاسگزاری کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت انسان در نگاه قرآنی ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها شخصیت‌سازی و الگوسازی است، گفت: می‌توانیم افراد و گروه‌هایی را به‌عنوان الگوی خود در جامعه قرار دهیم و سعی کنیم خودمان را به این گروه نزدیک کنیم و مانند آنها الگو شویم.

امام جمعه کرمان، با اشاره به اینکه جماعت محسنین از گروه‌هایی هستند که مورد عنایت خداوند در قرآن کریم قرار گرفته‌اند، افزود: خیر رساندن به دیگران و کار نیک انجام دادن مورد تاکید دین اسلام و قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به صراحت اعلام می‌کند که محسنین مورد توجه خداوند هستند و می‌فرماید إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ و در قرآن کریم برخی از انبیای الهی جزو محسنین مورد خطاب واقع شدند، ادامه داد: حضرت ابراهیم خلیل‌الله وقتی در آزمون الهی موفق شد و از این امتحان سرفراز بیرون آمد خداوند درباره او فرمود که ابراهیم جزو محسنین است.

علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه خداوند حضرت موسی و هارون را نیز جزو محسنین معرفی می‌کند و این گروه مورد عنایت خداوند قرار دارند، افزود: خداوند به ما دستور داده به پدر و مادر خود احسان و نیکی کنید و بعد می‌فرماید نسبت به خویشاوندان و نزدیکان و یتیمان جامعه نیز احسان و نیکی داشته باشید و سپس در نگاه کلی فرمود نسبت به همه مردم اهل احسان و نیکوکاری باشید.

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت سید«مصطفی خمینی» فرزند برومند حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: شهادت این شهید در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موثر بود و امام خمینی (ره) از این آزمون الهی سرافراز بیرون آمدند.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه امروز در جغرافیای جهان اسلام شاهد حوادثی تلخ و جریان‌هایی هستیم که دنیای امروز در مقابل آن مردود شد، گفت: نسل‌کشی در فلسطین اشغالی و غزه و حمله ناجوانمردانه و تجاوز به خاک لبنان محکوم است.

وی با اشاره به اینکه مردم لبنان و غزه در جنگ نابرابری قرار دارند که هیچکدام از قوانین بین‌المللی در آن رعایت نمی‌شود، افزود: سرانجام این جنگ پیروزی جبهه اسلام در مقابل کفر است.

علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه وظیفه دینی و الهی ما است که در جهادی بزرگ حضور پیدا کنیم و دستور صریح خداوند است که در مقابل متجاوز بایستیم، ادامه داد: امروز مردم غزه و لبنان امر خدا را اجابت می‌کنند؛ در نگاه دینی نیز جهاد دفاعی بر همه مسلمانانی که سرزمین آنها اشغال شده واجب است و امروز غزه و لبنان در جهاد بزرگ دفاعی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از مظلومان یک امر واجب در دین اسلام است و همه مراجع تقلید و علمای دین نیز بر این امر مهم تاکید کردند، گفت: براساس تمام قوانین بین‌المللی و دفاع مشروع، مردم غزه و لبنان حق دفاع از خود را دارند.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه مجامع بین‌المللی در برابر کشتار مردم توسط رژیم صهیونیستی سکوت کردند و سازمان ملل در سکوت مطلق شاهد نسل‌کشی مردم غزه است، افزود: مجاهدان سلحشور و استوار لبنان در مرزها در حال جنگیدن با رژیم غاصب صهیونیستی است و برای آنها آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مناسبت‌ها در این هفته روز صادرات است که در جنگ اقتصادی امروز این مسئله بسیار اهمیت دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نظام است، بیان کرد: کشور باید به موضوع صادرات محصولات در ابعاد مختلف توجه کند.

علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در استان و جلوگیری از خام‌فروشی مورد تاکید است و باید از همه ظرفیت‌ها برای تولید و اشتغال استفاده کرد، گفت: روی آوردن به کشاورزی نوین و تولید محصولات صادرات‌محور کار دولت است که باید آموزش بدهد و به آن توجه کند.

وی با اشاره به اینکه کشور دارای نیروی انسانی فعال و متخصص است که باید از این ظرفیت و تخصص آنها به شایستگی استفاده شود و فاصله بین دانشگاه، صنعت و معدن و ثروت را کم کرد، افزود: همه باید تلاش کنیم که در مسئله اقتصاد نیز بر مشکلات پیروز شویم و جایگاه کشور را ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها