یادواره شهدای غواص دریا دل زنجان در دارالقران کریم زنجان برگزار شد

یادواره شهدای غواص دریادل زنجانی به همراه گردهمایی رزمندگانی زنجانی (لشکر ۳۱ عاشورا) در دوران دفاع مقدس امروز (۲۰ بهمن) در سالن دارالقران کریم زنجان با حضور سردار امین شریعتی از فرماندهان لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ - 10February 2016

یادواره شهدای غواص دریا دل زنجان در دارالقران کریم زنجان برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از زنجان، مراسم گرامیداشت دریادلان غواص و شهدای غواص زنجانی امروز سه شنبه (20 بهمن) در شهر زنجان برگزار شد.

در این مراسم که به همت سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان برگزار شد، سردار «امین شریعتی» فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس سخنرانی کرد.

در این مراسم سردار شریعتی به بیان نقش رزمندگان استان زنجان در عملیات والفجر 8 پرداختند. وی افزود: وحدت درون این گردان بود برادران واقعاً با عشق و علاقه در کنار هم بودند انسجام، اعتماد و اطاعت پذیری داشتند. عشق و علاقهای که در بین بچههای زنجان میدیدم تا کنون هیچ جا ندیده بودم.

سردار شریعتی در ادامه افزود: یکی از عملیاتهایی که در حوزه ابتکارات، رشادتها، اطاعت پذیری، اخلاص رزمندگان بود، عملیات والفجر 8 نام داشت که همه اینها در کنار هم قرار گرفت و کار ارزشمندی اجرایی شد. کار فرماندهی و رزمندگان غواص خیلی عالی بود و همه چیز دست به دست هم داد تا امروز همهی دنیا دنبال این باشند که در این عملیات رزمندگان اسلام چگونه از اروند عبور کردهاند. قطعاً اگر اخوت و برادری در بین رزمندگان نبود امکان نداشت والفجر 8 به نتیجه برسد. کار در حد بسیار عالی انجام شده و خط توسط غواصان دریادل زنجانی گردان علی اصغر شکسته شده و رزمنده های گردان امام سجاد منطقه را پاکسازی کردند.

استان زنجان در لشگر عاشورا همیشه جزء گردانها و واحدهایی بودند که باعث افتخار میشدند. یکی از بازوهای قوی و توانمند در لشگر گردانهایی بود که بچههای زنجان در آن حضور داشتند که همیشه وحدت و همدلی و دوستی بین همدیگر داشتند.

دو کار مهم در این عملیات داشتیم یکی بحث خط شکنی و دیگری مقاومت در کارخانه نمک که از ابتدا تا انتها در دست نیروهای زنجان بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار