امام جمعه رشت:

امروز منطق مقاومت، منطق غالب و شعار همه ملت‌ها شده است

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: امروز منطق مقاومت، منطق غالب و شعار همه ملت‌ها شده است و مردم غزه با عزه، با این وضعیت سخت موشک باران هنوز در حال مقاومتند و با بازگشت به خانه‌هایشان و یا زندگی در چادر‌ها حتی موجب اعجاب دشمنان خود نیز شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸ - 18October 2024

تاکید امام جمعه رشت بر ممنوعیت واردات برنج و چای خارجیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به فرارسیدن دوم آبان ماه، سالروز تاسیس سازمان ملل متحد در نیویورک، اظهار داشت: سازمان ملل متحد توسط قلدر‌های استکبار جهانی در سال ۱۹۴۵ به بهانه کمک به کشور‌های دیگر تاسیس شد ولی تاکنون جز نکبت از آنها چیزی ندیدیم.  

وی با بیان اینکه تنها پس از سه سال از تاسیس سازمان ملل متحد، اولین ظلم آن به ملت‌های اسلامی روا شد؛ افزود: در سال ۱۹۴۸ فلسطین به عنوان، قطعه‌ای از جغرافیای سرزمین‌های اسلامی توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال شد و تا به امروز چیزی جز ظلم و ستم و حیوان صفتی از آنها ندیده‌ایم.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: تاسیس سازمان ملل نه تنها دردی از ملت‌های جهان دوا نکرد بلکه اخیرا گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم از سیاست‌های قلدرمابانه استکبارگران به تنگ آمده است که امیدواریم با ظهور منجی عالم بشریت ریشه این سازمان‌های ضد انسانی و ضد بشری نابود شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به کشتار بیش از ۴۱ هزار نفر اعم از زن و کودک فلسطینی، خاطرنشان کرد: امروز منطق مقاومت، منطق غالب و شعار همه ملت‌ها شده است و مردم غزه با عزه، با این وضعیت سخت موشک باران هنوز در حال مقاومتند و با بازگشت به خانه‌هایشان و یا زندگی در چادر‌ها حتی موجب اعجاب دشمنان خود نیز شده‌اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، ام القرای جهان اسلام، در وعده صادق یک و دو، تنها گوشه‌ای از تجهیزات نظامی خویش را به دنیا نشان داد، به حضور میلیونی مردم در نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه میلیونی نصر نشانه‌ای از مردم وفادار این سرزمین و ابهت امت اسلامی بود که به رخ جهانیان کشیده شد.

وی همچنین تصریح کرد: هنوز اروپایی‌ها ادب نشده و اخیرا برخی از شخصیت‌های علمی، سیاسی و فناوری ما را به بهانه دادن پهپاد و موشک به روسیه تحریم کردند؛ نخست اینکه این موضوع دروغ است و دوم اینکه مگر شما کشور‌های اروپایی قیم ملت‌ها هستید؟ مگر دنیا همین آمریکا و چند کشور اروپایی است؟ شما در برابر این همه جنایات آمریکایی‌ها که بمب ۱۰۰ تنی می‌فرستند که رژیم غاصب بر سر مردم لبنان بریزد یک کلمه حرف نمی‌زنید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ملت ایران در سایه امامین انقلاب همچنان با حضورشان ملت‌های عالم را متوجه خود کرده‌اند به طوری که امروز ملت‌های جهان حقانیت این ملت غیور و پایبند به ارزش‌های اسلامی را از اعماق جان باور دارند؛ پس با اقتدار می‌گوییم ما از شما نمی‌ترسیم و بین سران کشور‌های غیرمتعهد احترام بسیار داریم.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش بر ممنوعیت واردات برنج و چای خارجی تا زمان فروش تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: در این راستا پیشنهاد کردیم اگر قیمت برنج برای برخی مردم بالا است؛ حداقل شرکت‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، صنایع دفاعی و نیرو‌های مسلح برنج را از کشاورزان خریداری کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به حدود ۴۵ درصد معوقات باقیمانده چایکاران اظهار کرد: کارخانه‌داران هم مدعی هستند باید چای را بفروشند بعد پول چایکاران را پرداخت کنند که حرف درستی است، اما از دولت می‌خواهیم واردات چای را به تعویق بیاندازند و یا نگذارند تا فروش محصول داخلی وارد بازار شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه باید حداقل ذائقه مردم کشور به چای شمال که محصولی سالم است؛ عادت داده شود، اظهار کرد: محصول زیتون هم امسال اگرچه بهتر از سال گذشته است، اما آفت‌هایی داشته است و زیتون‌کاران هم نیازمند حمایت دولتمردان هستند.

وی در مورد رعایت حقوق معنوی افراد جامعه بر یکدیگر نیز در بخش نخست خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابراز داشت: مساله مشورت در تصمیم گیری‌ها بسیار قابل توجه است و با توجه به بیانات امام زین العابدین (ع)، مشورت دهنده و مشورت گیرنده حقوق متقابلی در قبال یکدیگر دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار