اوحدی: شهدا هموارکنندگان مسیر انقلاب و روشنایی‌بخش ایران هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده‌های معظم شهدا، به‌مثابه نوری هستند که به مسیر ایران اسلامی روشنایی بخشیده و مسیر آتی انقلاب را هموارتر می‌سازند.
کد خبر: ۶۹۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ - 19October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس،  سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های معظم شهیدان مهدی تهمتن، ابراهیم ثابت، شاهمراد نقدی، هوشنگ رستمی بیرانوند و امیر سرتیپ جانباز اسدالله حیدری که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در محضر خانواده‌های معظم شهدا و جانباز نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا، به مثابه نوری هستند که به مسیر بازماندگان و میراث‌داران راه پرافتخار ایران اسلامی روشنایی بخشیده و مسیر آتی انقلاب را برای آیندگان، هموارتر می‌سازند.

شهدا هموارکنندگان مسیر انقلاب و روشنایی‌بخش ایران هستند

اوحدی با اشاره به آیه شریفه ۱۶۹ سوره مبارکه آل‌عمران تصریح کرد: شهدای گران‌قدر ایران اسلامی که به حق تبلور بلندای کمال انسانیت هستند، به واسطه از خودگذشتگی و درک فیض شهادت، به مقام رفیع شفاعت نیز نائل شده‌اند و بدین طریق می‌توان آنان را بهره‌مندان از عنایات ویژه الهی و توجهات خاصه خداوندی دانست.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم پاسداشت یاد، خاطره و جایگاه والای شهدا، اظهار کرد: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای بزرگوار ایران اسلامی و تجلیل از مقام شامخ آنان، به منزله رسیدن به بشارت و افتخاری عظیم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان آن‌که عظیم‌ترین رخداد تاریخی بعد از واقعه کربلا را می‌توان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس جستجو کرد، تاکید کرد: برکت ناشی از توسل به خون شهدا، تاسی به رهنمود‌های امامین مکرم انقلاب اسلامی و توکل به خداوند متعال، عامل عزت‌بخشی و اقتدارآفرینی نظام اسلامی و نیز مهم‌ترین مولفه گذر موفق و بی‌نقص از پیشامد‌های زمانه است.

اوحدی افزود: به همان نحوی که در گذشته با توسل به معارف الهی و منش والای شهدا، به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته شد، امروز نیز می‌توان به واسطه سبک مدیریتی و زندگی شهدای والامقام نظام اسلامی، به گشایش و فتح در‌های رحمت الهی و موفقیت کشور، امیدوار بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توانمندی نیرو‌های مسلح کشور، به ویژه اقتدار و صلابت فزاینده ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز و نیز فرماندهان و امیران مقتدر ارتش و نیروی زمینی، تعبیر درستی از "بَقِیَّةُ السَّیْف" در کلام امیرالمومنین (ع) هستند که ضمن پایداری در راه نظام و تاریخ‌سازی، می‌توان از ظرفیت این عزیزان در راستای غلبه بر دشمنان و گام نهادن در فردایی روشن‌تر بهره‌مند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها