عراقچی: هماهنگی ایران و ترکیه برای توقف ماشین جنگی «اسرائیل» ضروری است

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران و ترکیه بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تأکید دارند.
کد خبر: ۶۹۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ - 19October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اظهار داشت: ایران و ترکیه به‌عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تأکید دارند.

عراقچی: هماهنگی ایران و ترکیه برای توقف ماشین جنگی «اسرائیل» ضروری است
وی گفت: هماهنگی بین کشورهای موثر منطقه به‌خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل ضروری است. 

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار تاکید کرد: همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به‌عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل مهم است.

اردوغان همچنین عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه ها بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز داشت.

انتهای پیام/ 411

برچسب ها: ترکیه ، ایران ، مقاومت ، لبنان
نظر شما
پربیننده ها