مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

یادمان‌های شهدا مکانی برای ایجاد تعلق خاطر به حماسۀ دفاع مقدس هستند

سرهنگ رشیدی گفت: یادمان‌های شهدا قرارگاهی هستند که مراجعه کنندگان به آنها تعلق خاطر به مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین دفاع، یعنی حماسۀ هشت سال دفاع مقدس را احساس می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ - 19October 2024

یادمان‌های شهدا مکانی برای ایجاد تعلق خاطر به حماسۀ دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از لرستان، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از طرح توسعه محوطه شهدای گمنام بیرانشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفت.

سرهنگ رشیدی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در لرستان، اظهار داشت: نمای ظاهری المان‌ها و یادمان‌ها، در نگاه اول، مهم‌ترین مسئله در مورد مکانی است که قرار است حس تعلق‌خاطر را به وجود آورد و به‌صورت مستقیم با روح مخاطب ارتباط برقرار کند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: یادمان‌های شهدا قرارگاه و پاتوق فرهنگی- مذهبی هستند که مراجعه کنندگان به آنها تعلق خاطر به مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین دفاع، یعنی حماسۀ هشت سال دفاع مقدس را احساس می‌کنند. 
 
وی با اشاره به برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی به ویژه در مناسبت‌های مذهبی تصریح کرد: راه ارتباطی مناسب، فضا سازی محیطی، خدماتی مانند آب و برق و... در یادمان‌های شهدا از مطالبات به حق مردم است که بتوانند با اطمینان خاطر در اینگونه مکان‌ها حاضر شوند و از حال و هوای معنوی آنجا برخوردار شوند.

رشیدی روند طرح توسعه محوطه شهدای گمنام بیرانشهر را مناسب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای استان لرستان روند مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار