با رویکردی نوآورانه در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و رفع موانع مرکز مردمی نفس در البرز برگزار شد

در نشستی که به ریاست «معصومه آقایی» مشاور امور زنان و خانواده استانداری البرز و با حضور فعالان حوزه سلامت، نمایندگان گروه‌های مردمی و بسیج جامعه پزشکان در دفتر امور زنان و خانواده برگزار شد، بر اهمیت حمایت از مرکز مردمی نفس به عنوان اولین مرکز مردمی پیشگیری از سقط جنین در استان تاکید شد.
کد خبر: ۶۹۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 20October 2024

نشستی تخصصی با محوریت بررسی چالش‌ها و رفع موانع مرکز مردمی نفس در البرز برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، مرکز مردمی نفس که با هدف حمایت از مادران باردار نیازمند و جلوگیری از سقط جنین فعالیت می‌کند، از زمان تاسیس خود در طبقه دوم مرکز بهداشت جوادالائمه واقع در چهارراه طالقانی کرج، توانسته است با بهره‌گیری از کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف، مانع از سقط جنین بسیاری از مادران شده و به تولد نوزادان سالم کمک کند.

 «معصومه آقایی» مشاور امور زنان و خانواده استانداری البرز در این نشست با اشاره به آمارهای موجود، بر اهمیت پیشگیری از سقط جنین به عنوان یکی از عوامل مؤثر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و اظهارداشت: مرکز مردمی نفس با ارائه خدمات مشاوره‌ای، حمایتی و آموزشی به مادران باردار در معرض خطر سقط، گامی مهم در جهت حفظ سلامت مادران و نوزادان برداشته است.

در ادامه این نشست، شرکت‌کنندگان به بررسی چالش‌های پیش روی مرکز مردمی نفس پرداخته و راهکارهایی برای رفع این چالش‌ها ارائه نمودند. همچنین، بر ضرورت حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم از این مرکز تاکید شد.

مرکز مردمی نفس با رویکردی نوآورانه و با همکاری دستگاه‌های مختلف، توانسته است در مدت زمان کوتاهی خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه دهد. این مرکز با ارائه خدمات مشاوره‌ای، حمایتی و آموزشی به مادران باردار، نقش مهمی در کاهش آمار سقط جنین در استان البرز ایفا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار