برغم همه نقدها مردم «کیمیا» را به ماهواره ترجیح دادند

نویسنده سریال «کیمیا» در آستانه پایان این مجموعه با تأکید بر اینکه پایان داستان همچون آرامش پس از یک طوفان خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد از اینکه مردم با همه نقدها و کاستی‌های «کیمیا»، این مجموعه را هر شب دنبال کردند و آن‌را به شبکه‌های ماهواره‌ای ترجیح دادند.
کد خبر: ۶۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 10February 2016

برغم همه نقدها مردم «کیمیا» را به ماهواره ترجیح دادند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  مسعود بهبهانینیا با بیان اینکه همیشه تجربه اول نواقصی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: طی مدتی که «کیمیا» به روی آنتن رفت در جلسات نقد و بررسی زیادی شرکت کردیم که خیلی هم خوب بود و از نزدیک با مردم ارتباط داشتیم و در این جلسات نکات مثبت و منفی سریال «کیمیا» به گوشمان میرسید. اکنون خوشحالم
که با تمام نقدهایی که به این مجموعه شد اما کار دیده شد و این دیده شدن فراتر از توقع ما بود. جالب است دیروز خبری از مخابرات خواندم مبنی بر اینکه در ساعاتی که سریال «کیمیا» پخش میشود، ارسال پیامکها و تماسها کاهش چشمگیری مییابد، درست زمانی که اکثر مردم مشغول تماشای این مجموعه هستند.

وی همچنین با اشاره به مدل آمریکایی سریالسازی گفت: معمولا آنها ابتدا یک فصل را میسازند و بعد بر اساس بازخوردهای بینندهها فصلهای بعدی را نیز طراحی و تولید میکنند اما ما در «کیمیا» هر سه فصل را ساختیم. اغلب نظرات حاکی از این است که همه، فصل یک و دو را پسندیدند و معتقدند خوب روایت شده و بیشترین ایرادها مربوط به فصل سوم است؛ البته دو روز قبل که به دعوت شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از همکاران در جلسه آنها حضور داشتیم نظر دوستان حاضر این بود که فصل سه به خوبی، خانوادهای ایرانی با همه مشخصات ارزشی را روایت میکند. در همان جلسله از خانم گلوریا هاردی و دوستان دیگر تقدیر به عمل آمد.

90 درصد ایرادها مربوط به جدایی کیمیا و آرش است
همچنین 90 درصد ایرادهای مرتبط با فصل سه مربوط به جدایی کیمیا و آرش است؛ چراکه برخی معتقدند شخصیت کیمیا باید صبوری میکرد و آرش را اصلاح میکرد؛ این در حالی است که کیمیا از نسل آرمانخواه است و اعتقادات و اخلاق برایش خیلی مهم است اما آرش شخصیتی است که اساسا آرمانی ندارد.

بهبهانی اضافه کرد: شخصیت آرش یاد گرفته از هر روشی به خواستههایش برسد اما در عین حال این شخصیت یک نکته مثبت داشت و آن هم این بود که به خانواده اهمیت زیادی میداد و کمی هم به شکل افراطی نسبت به بچهای که متعلق به خودش نبود رفتار میکرد که این هم به دلیل عقدهها و کمبودهای گذشتهاش بود. درباره شخصیت کیمیا هم لازم میدانم تاکید کنم، کیمیا قهرمان به معنای اسطوره نیست که خوب مطلق باشد. این شخصیت در زندگیاش اشتباه میکند و حتی انتخاب غلطی هم در زندگیاش انجام میدهد. کیمیای ما قهرمان به آن معنایی که فرشتهگونه عمل کند نیست؛ چرا که ما دیگر از آن دوران شخصیتهای کاملا سفید و بی خطا گذشتهایم.

به عنوان مثال شخصیت شهرام کامفر در این سریال که نقش یک ساواکی را ایفا میکرد، برخلاف همیشه که چهره یک ساواک دژخیم و جللاد و خشن ترسیم میشود، شخصیتی متفاوت با زن و فرزندی در راه است که حتی در جاهایی اشک میریزد و احساساتش را بروز میدهد. تلاش من به عنوان نویسنده این بوده که جنبههای مثبت نقشهای منفی را هم در سریال ببینیم؛ چراکه اساسا دیگر دوره سیاه و سفید تقسیم کردن شخصیتها گذشته است. ما در «کیمیا» یک آیینه مقابل وقایع 30 سالهمان گذاشتیم که همه آدمها حضور دارند ولی در نهایت قضاوت با مردم است.

نویسنده «کیمیا» در بخشی از صحبتهایش درباره اینکه آیا فکر میکنید پایان قصه «کیمیا» مخاطبان را راضی نگه دارد؟ خاطرنشان کرد: فکر نمیکنم مخاطبان از پایان این مجموعه ناراضی باشند؛ چراکه ما در پایان به یک آرامش میرسیم هر چند تاکید داریم که هنوز راه طولانی در پیش داریم.

بهبهانینیا همچنین در خصوص نقدهایی که طی این مدت به سریال «کیمیا» میشد توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: با همه نقدهایی که این مجموعه به همراه داشت از خیلی جاها آمار گرفتیم که شبکههای ماهوارهای سریالهایشان را در ساعت پخش «کیمیا» جا به جا کردند و ما خوشحالیم که بیننده ما را ترجیح داد و با همه نقدها «کیمیا» را دیدند. از طرفی خوشحالیم که همه نسلها از بچههای کم سن و سال تا زنان و مردان مسن این مجموعه را دیدند و ما به بهانهای همه نسلها را با خود همراه کردیم.

نویسنده کیمیا: خودم هم جلوی دوربین «کیمیا» بازی کردم
نویسنده سریالهای «خاک سرخ»، «نرگس»، «ترانه مادری» و ... سپس در پاسخ به اینکه چه اتفاقی افتاد که در مقام نویسنده مقابل دوربین «کیمیا» رفت؟ گفت: دوستان خیلی اصرار کردند که بعد از چهار سال کار کردن در این مجموعه یک نقش دو الی سه دقیقهای در حد یک امضا کردن ایفا کنم که در ابتدا مقاومت کردم اما در پایان یک نقش کوتاهی که البته دوستش هم داشتم را بازی کردم. در این سریال که در حد یک الی دو سکانس بازی داشتم نقشم به گونهای بود که روی ویلچر نشسته بودم تا ثابت کنیم فقط آدمهای بد عاقبتشان ویلچرنشینی نیست. خیلی از شخصیتهای قهرمان و دلاور ما هم به خاطر حضور در جبههها و آسیبهایی که دیده اند، ویلچرنشین شدهاند.

بهبهانی اضافه کرد: در سال 1379 هم در سریال «خانه پدری» در حد چند سکانس در نقش استاد شقایق فراهانی ایفای نقش داشتم و «کیمیا» دومین تجربه بازیگریام بود.

بهبهانینیا سپس به طنز گفت: اگر پیشنهادهای خوبی بشود نویسندگی را رها میکنم و بازیگر میشوم.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها