اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به جامعه ایثارگری

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 21October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حجت‌اله امانی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیشترین منابع صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مربوط به تبصره ۱۶ قانون بودجه بود، اظهار داشت: طبق قانون حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند به جامعه ایثارگری تعلق دارد. سال گذشته با پیگیری‌هایی انجام شده از منابع در اختیار استانداران نزدیک ۵ هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها اختصاص داده شد و به دلیل اینکه منابع از مرکز و استانداران اواخر آذر ۱۴۰۲ ابلاغ شد، این فرصت کمتر در اختیار استان‌ها قرار گرفت که تسهیلات را کارسازی کنند و بر اساساً ابلاغ بانک مرکزی مقرر شد که این منابع تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

اعطای بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۲

وی افزود: آنچه در عمل اتفاق افتاد و طرح‌های ما که مورد قبول بانک قرار گرفت، نزدیک ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ بیش از سی و چهار هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ جذب شد که ۶۸ درصد منابع اختصاص یافته بود که براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق اشتغال و کارافرینی ایثارگران در صدر پرداخت تسهیلات جزء ۴ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته در بین کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: در سال جاری نیز وفق مفاد جزء (۴) بند (ب) تبصره (۲) قانون بودجه سال جاری مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال به صورت متمرکز در اختیار این صندوق قرار گرفت که توزیع استانی منابع انجام و از سوی بانک‌های عامل دی، تجارت و ملی به استان‌ها ابلاغ شد که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک مرکزی ج. ا. ا برای بانک دی در جهت پرداخت تسهیلات، ارائه خدمات به جامعه ایثارگری به کندی و قطره چکانی انجام می‌پذیرد که این موضوع در صورت عدم رفع می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شود.

امانی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های انجام پذیرفته از سوی وزات امور اقتصادی و دارایی و همکاری استاندران محترم با پیگیری‌هایی انجام شده بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از منابع در اختیار استانداران به بنیاد استان‌ها اختصاص داده شد؛ که متقاضیان واجد شرایط جامعه هدف بنیاد باید جهت بارگذاری مستندات طرح و اخذ تسهیلات موصوف به سامانه تک (TEK) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و درخواست خود را ثبت کندکه پس از طی فرآیند تعیین شده مراتب تائید ایثارگری و جویای کار بودن متقاضی توسط بنیاد شهرستان محل اجرای طرح و استان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات از طریق سامانه مربوطه به صورت برخط به بانک عامل مورد قرارداد معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار