رئیس حوزه هنری استان بوشهر:

جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر برگزار می‌شود

«شاهینی» با اشاره به رونمایی سومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد در استان گفت: جشنواره برگزاری تئاتر بچه‌های مسجد در استان بوشهر تدوین شده است.
کد خبر: ۶۹۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷ - 21October 2024

جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس بوشهر، «عبدالله شاهینی» رئیس حوزه هنری استان بوشهر امروز در مراسم رونمایی فراخوان سومین سلسله رویداد آموزشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) استان بوشهر اظهار داشت: تئاتر بچه‌های مسجد میراث بزرگ حوزه هنری است که ایجاد جاذبه برای نوجوانان با ابزار هنر در مسجد است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه به بازیگران و کارگردان‌های بزرگ در بوشهر و سراسر استان‌ها که از بدنه تئاتر بچه‌های مسجد به سینما معرفی شده‌اند اشاره کرد و گفت: در این دوره ما نیز به دنبال فرابوشهر به معنای توجه بیشتر به شهرستان‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح بچه‌های مسجد امیدواریم بتوانیم جذابیت‌های مسجد را با ابزار هنر برای قشر نوجوان بیشتر کنیم بر همین اساس در این طرح رویکرد از آموزش تا اجرا را دنبال خواهیم کرد.

شاهینی به تدوین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: ایجاد زمینه رشد و ارتقای گروه‌های هنری، مسجدمحوری، تمرکز بر تئاتر از اهداف همایش تئاتر بچه‌های مسجد است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر سپس به دیگر اهداف سومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد (محرابیان) پرداخت و گفت: فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ارائه راهنمایی، آموزش مربی، هدایت گروه‌ها برای ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های محیطی مسجد، برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها برای اجرای نمایش‌های تولیدشده در مساجد دیگر مانند محله، شهر، جذب حداکثری مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف است.

عبدالله شاهینی در ادامه افزود: در حال حاضر متون نمایشی خیلی خوبی از استان بوشهر و سراسر استان‌ها تولید شده و از متن‌های جدید با ظرفیت مسجد محور نویسندگان بومی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار