نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کمک به مردم غزه و لبنان معامله با خداست

آیت الله«عابدینی» گفت: بیاییم از فرصت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم و جوانمردانه به دیگران کمک کنیم و با خدا معامله کنیم.
کد خبر: ۶۹۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 21October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «آیت‌الله عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه فقیه قزوین در گردهمایی حمایت از جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان که در سالن اجتماعات حضرت زهرا (س) سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مصائب دنیای اسلام و مسلمانان مظلوم و محروم را خدمت تمام مسلمانان دلسوخته تسلیت عرض می‌کنیم، همچنین شهادت سردار قدرتمند، یحیی السنوار و همه محرومانی که زیر آوارها به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: دل همه ما به‌خاطر این مسائل شکسته است و همه ما به‌خاطر مصائبی که می‌بینیم عزاداریم و رنج می‌بریم، علی‌الخصوص زمانی که از نزدیک کاری از ما بر نمی‌آید این رنج بر ما افزون می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه 20 سوره شوری می‌فرماید «مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ»، یعنی (كسى كه كشت آخرت بخواهد براى وى در كشته‏‌اش مى‏‌افزاييم و كسى كه كشت اين دنيا را بخواهد به او از آن مى‏‌دهيم ولى در آخرت او را نصيبى نيست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده هر کس تصمیم گرفته برای آخرت خود چیزی بکارد، ما کشت و کار او را افزایش کرده و به او برکت می‌دهیم، اما آن کسی که همه چیز را برای همین دنیا می‌خواهد و کاری به آخرت ندارد، ما چیزی از دنیا به او می‌دهیم و او در آخرت هیچ بهره‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 200 سوره بقره می‌فرماید «فَإِذَا قَضَيْتُمْ مَنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءَكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْرًا فَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ»، یعنی (و چون آداب ويژه حج‏ خود را به جاى آورديد همان گونه كه پدران خود را به ياد مى‌‏آوريد يا با يادكردنى بيشتر خدا را به ياد آوريد و از مردم كسى است كه مى‏‌گويد پروردگارا به ما در همين دنيا عطا كن و حال آنكه براى او در آخرت نصيبى نيست).

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید در میان مردم کسانی هستند که فقط می‌گویند خدایا از مال، مقام، شهرت، لذت و رفاه دنیا به ما بده، این‌ها در آخرت هیچ چیزی ندارد، کسانی هم هستند که می‌گویند خدایا در دنیا به ما حسنه بده، مال دنیا اگر حسنه نباشد نمی‌خواهیم و مقام دنیا اگر خدمت به خلق و دین نباشد نمی‌خواهیم، این‌ها هم حسنه دنیایی و هم حسنه آخرتی می‌خواهند و می‌گویند خدایا ما را از عذاب دوزخ دور نگه دار، مبادا ما گرفتار عذاب آخرت شویم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: چطور کسی گرفتار عذاب آخرت می‌شود؟ خوردن مال دیگران به ناحق و خوردن مال یتیم از مصادیق خوردن آتش و در نتیجه گرفتار عذاب آخرت شدن است، در اموال ما مال مشخصی برای یتیمان وجود دارد، خوردن مال یتیم آدم‌ را جهنمی می‌کند.

وی یادآور شد: همیشه خوردن مال یتیم به این معنا نیست که بگوییم ما مالی را از دست یتیمی بگیریم و خودمان از آن استفاده کنیم، در خیلی از موارد حق یتیم در امضا و اراده ما است، این مال باید به دست صاحبش برسد، خدای متعال در آیه 10 سوره نساء می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَى ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا»، یعنی (در حقيقت كسانى كه اموال يتيمان را به ستم مى ‌خورند جز اين نيست كه آتشى در شكم خود فرو مى‌برند و به‌زودى در آتشى فروزان درآيند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خوردن و نپرداختن مال یتیم طبق آیات قرآن کریم و روایات بسیار خطرناک است، خدای متعال در آیه 23 سوره فجر می‌فرماید «وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسَانُ وَأَنَّى لَهُ الذِّكْرَى»، یعنی (و جهنم را در آن روز حاضر آورند آن روز است كه انسان پند گيرد ولى كجا او را جاى پند گرفتن باشد).

آیت‌الله عابدینی بیان داشت: خدای متعال در این آیه می‌فرماید جهنم را می‌آورند، ممکن است ما منظور از این آیه را متوجه نشویم، منظور این است که آدم جهنمی را می‌آورند، یعنی همان کسی که در دنیا مال حرام خورده و ظلم کرده، وجودش تبدیل به آتش شده است، روز قیامت این جهنم سیار را کشان‌کشان می‌آورند و به جهنم ثابت می‌اندازند.

وی اضافه کرد: در نقطه مقابل هم این گونه است، یعنی در قیامت بهشت سیار را به بهشت ثابت می‌برند، هنر ما این است به گونه‌ای زندگی کنیم که بهشت سیار شویم و برای دیگران آرامش، امنیت و آسایش خاطر فراهم کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 202 سوره بقره می‌فرماید «أُولَئِكَ لَهُمْ نَصِيبٌ مِمَّا كَسَبُوا وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ»، یعنی (آنانند كه از دستاوردشان بهره‏‌اى خواهند داشت و خدا زودشمار است). کشت و کار می‌کنند، سود و منفعت اخروی دارند، خدا خیلی زود نتیجه را به حساب آن‌ها واریز می‌کند و برکاتش را شامل حال آنان می‌کند.

وی تصریح کرد: قرآن به ما می‌گوید شما همه محتاج خدا هستید، در حالی که خدا هیچ احتیاجی به شما ندارد؛ امروز بچه‌های لبنان و غزه هم به ما هیچ احتیاجی ندارند، این ما هستیم که به آن‌ها احتیاج داریم، اگر خدای ناخواسته فقرا و یتیمان در لبنان و گرسنگان در غزه بگویند ما این کمک‌ها را از شما نمی‌پذیریم، آن موقع ما باید ماتم بگیریم و بگوییم خدایا ما چقدر بد شده‌ایم که آن‌ها از ما چیزی نمی‌پذیرید، اگر آن‌ها لطف کنند و از ما چیزی بپذیرند ما باید شاکر نعمت خدا باشیم که خدا این لیاقت را به ما عنایت کرده است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: رسول اکرم (ص) فرموده‌اند هر کس روزش را بگذراند اما هم و غم مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست، حضرت در ادامه این حدیث فرمودند اگر کسی بشنود که کسی می‌گوید ای مسلمان‌ها به داد من برسید، اما به او جواب ندهد، مسلمان نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مطابق این حدیث اگر هر غیرمسلمانی هم از مسلمان‌ها استمداد کند، اما مسلمان‌ها به او جواب ندهند و نجاتش ندهند، مسلمان نیست. اختیار داریم برای کمک به این مردم مظلوم استفاده کنیم، ضرر نخواهیم کرد، خدا قول داده که 2 برابر، 10 برابر یا چندین برابر آن را به ما بازمی‌گرداند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان داشت: بیاییم از این فرصت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم، اگر می‌خواهیم زندگی‌مان برکت پیدا کند، رزقمان فراوان باشد و کسب و کارمان رشد و تعالی پیدا کند، جوانمردانه به دیگران کمک کنیم و با خدا معامله کنیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدا وقتی با بندگان وارد معامله می‌شود، نمی‌خواهد سود ببرد، زیرا احتیاجی به سود ندارد، خدا می‌خواهد از این معامله به ما سود بدهد، اما وارد شدن در معامله خدا لیاقت می‌خواهد، آن‌هایی که ایمان واقعی دارند خدا با آن‌ها وارد معامله می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها