برگزیدگان مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره فانوس در قم تجلیل شدند

آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره تولیدات هنری فانوس، امروز طی مراسمی در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ - 21October 2024

برگزیدگان مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره فانوس در قم تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، هشتمین دوره جشنواره تولیدات هنری فانوس امروز طی مراسمی در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

در مراسم فوق، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نکاتی را پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از بستر هنر، بیان کردند.

همچنین رضا ابوذر دبیر جشنواره استانی فانوس، گزارشی از روند برگزاری جشنواره، آمار شرکت کنندگان و تعداد برگزیدگان ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش هنر‌های تجسمی شاخه نقاشی، اعظم بازدار با نقاشی شهید بهشتی، لوح تقدیر و جایزه نقدی و سیده حورا طیب با نقاشی علمدار، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فانوس را کسب کردند.

در شاخه طراحی پوستر، امیرحسین امین پور با پوستر «جهاد نفس»، لوح سپاس و جایزه نقدی جشنواره فانوس را دریافت کرد و محمدپارسا سنگی نیز با پوستر «غربت تا قدرت» موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

در شاخه عکس، علی رئیسی با عکس مسیر نور، لوح تقدیر و جایزه نقدی و مریم ربانی با عکس راه نور، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فانوس را کسب کردند.

در بخش سرود و موسیقی، امیرحسین وزین افضل سرپرست گروه سرود ولایت با سرود راه وصال و جواد البرزی سرپرست گروه ساقی کوثر با سرود دختر ایران به ترتیب موفق به دریافت لوح سپاس، دیپلم افتخار و هدایای نقدی جشنواره شدند.

در شاخه موسیقی باکلام، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فانوس به سبب تلاش مستمر در زمینه موسیقی و تولید موسیقی باکلام طوفان الاقصی به حسین جعفری تعلق گرفت.

در بخش هنر‌های نمایشی، در شاخه تئاتر صحنه ای، علی فرقدانی با تئاتر «بصیرت فرمانده» لوح تقدیر و جایزه نقدی و مهدی ملّاک با تئاتر صحنه‌ای «تمام من، همه عدو» دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فانوس را کسب کردند.

در بخش متن نمایشنامه نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره فانوس به نمایشنامه «دانه‌های برف پراکنده» اثر مهدی مهدوی راد تعلق گرفت.

همچنین در بخش تلویزیونی و سینمایی، در شاخه مستند تلویزیونی، لوح سپاس و جایزه نقدی به سید رضا حسینی با اثر «مستند شماره یک»، مصطفی کوچکی با مستند «وی آی ار»، مهدی آخوندی با مستند «به رنگ انار»، محمدحسین سعادتی با مستند «بی منت»، محسن غضنفری و مهراب اکبری شهپر با مستند «شمع، شعله، شاهد» اهدا شد.

در شاخه مستند گزارشی نیز لوح سپاس و جایزه نقدی به سبب تلاش در عرصه دفاع مقدس به گزارشگران و هنرمندان صداوسیمای مرکز قم به نام‌های محبوبه آقانوری، فرانک سعیدی آریا، معصومه افراسیابی، علی صادقی، مهدی حجت پناه، رحیم بصیری پور و حسن نوروززاده تعلق گرفت.

در شاخه هماهنگ نیز احمد اسدیان با نماهنگ «حلالم کن» موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی و در شاخه فیلم داستانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی کشتکار و عمران چراغی با فیلم داستانی جوراب تقدیم شد.

در بخش دانش آموزی، شاخه سرود، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سرود وطن» اثر جواد البرزی سرپرست گروه سرود دانش آموزی ساقی کوثر تعلق گرفت و در شاخه نقاشی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به نقاشی «قدس» اثر دانش آموز «سارا رنجبر» تعلق گرفت.

در بخش فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای این جشنواره، شیدا بهرامی با فیلم «صیانت و مقاومت» موفق به دریافت لوح سپاس و جایزه نقدی شد و رقیه سادات موسوی نیز با فیلم «یاد باد آن روزگاران» لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد؛ در همین بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به اثر قایق کاغذی از دانش آموز زهرا انصاری اعطا شد.

در بخش تئاتر صحنه‌ای نیز، لوح سپاس و جایزه نقدی به تئاتر صحنه‌ای «امانت خورشید» اثر زهرا شیرین کلام، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهشاد قاسمی بازیگر نمایش «تنهایی» و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به تئاتر صحنه‌ای «شهید زارع» اثر مینا داودی زنجانی اهدا شد.

داوران هشتمین جشنواره استانی تولیدات هنری دفاع مقدس «فانوس»، در بخش تولیدات رادیویی امیرحسین یاوری، محسن صباغ زاده و مریم السادات صدرپور، در بخش هنر‌های نمایشی، فاطمه علیمرادی و رضا ابوذر، در بخش موسیقی و سرود، جواد فلاحتی، در بخش هنر‌های تجسمی، روح الله مولوی، سید حسین حسن زاده، زهرا نیک و ناهید دباغی و در بخش تلویزیونی و سینمایی، رضا ابوذر، روح الله مولوی و مجتبی رضایی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها