قائم‌ مقام رسانه ملی: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت مخاطب گسترده‌ای برای هنر ایران به ارمغان آورده است

جلیلی گفت: همان‌قدر که هنرمند از نعمت امنیت استفاده کرده باید تلاش کند که با فرهنگ‌سازی، روایت درست و اسطوره‌سازی و الگوسازی به امنیت فایده برساند و بسترساز امنیت شود.
کد خبر: ۷۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲ - 22October 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «وحید جلیلی» قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی امروز (سه‌شنبه) در آئین افتتاح شهرک سینمایی پلیس در بوستان ولایت تهران، ضمن ارج نهادن به خدمات و مجاهدت‌های نیروهای خدوم و حافظان امنیت فراجا، اظهار داشت: امنیت بستر خلاقیت است و هنرمندان و اهالی فکر، فرهنگ و هنر مدیون این زیرساخت برای ارائه خلاقیت‌های خودشان هستند.

قائم‌مقام رسانه ملی: هنرمندان با اسطوره‌سازی و الگوسازی «بسترساز» امنیت شوند/ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت مخاطب گسترده‌ای برای هنر ایران به ارمغان آورده است

جلیلی گفت: شکر این نعمت در ادای دِین هنرمندان نسبت به آن است؛ چه عرصه‌ای بهتر از عرصه امنیت که هنر و خلاقیت فرهیختگان کشور در خدمت آن قرار بگیرد، همان‌قدر که هنرمند از نعمت امنیت استفاده کرده است تلاش بکند که با فرهنگ‌سازی، با روایت درست و با اسطوره‌سازی و الگوسازی به امنیت فایده برساند و بسترساز امنیت بشود.

قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی ادامه داد: خوشبختانه در طی دهه‌های اخیر هنرمندان متعهد کشور کمک‌های شایانی به این عرصه کرده‌اند اما واقعیت این است که تراز تعامل و هم‌افزایی بین امنیت و فرهنگ بسیار بالاتر از آن چیزی است که تاکنون محقق شده است.

 وی افزود: اقداماتی از این دست کمک می‌کند که این هم‌افزایی و همکاری در مراتب بالاتری قرار بگیرد و به امید خدا در سال‌های نه چندان دور شاهد ارائه و تولید آثاری باشیم که نه فقط در سطح محلی و ملی بلکه در سطح بین‌المللی و جهانی حرف برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی را به خود متوجه کند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات و توحش صهیونیست‌ها در فلسطین و لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز به تبع جنایات صهیونیست‌ها و فداکاری فرزندان مقاومت، میلیاردها انسان در کره خاکی نگاهشان به منطقه ما و به ام‌القراء جبهه مقاومت است.

 قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت مخاطب بسیار گسترده‌ای را برای هنر ایران به ارمغان آورده است، گفت: این انبوه مخاطب، تشنه دانستن از مکتب و آرمانی هستند که شخصیت‌هایی همچون سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار خلق می‌کند و این تشنگی در مخاطب میلیاردی را هنر ملی و متعهد ایران باید قدر بداند.

این مسئول با ارزش‌گذاری به هنر هنرمندان متعهد و انقلابی خاطرنشان کرد: البته باید بگذریم از گروهی که به قول قیصر امین‌پور خود را هنرمند می‌دانند اما در برابر این‌همه جنایت و در مقابل این‌همه حماسه‌آفرینی از گفتن یک دریغ هم دریغ می‌کنند.

جلیلی افزود: بدنه اصلی هنر و هنرمندان اصیل ایرانِ تمدن‌ساز اسلامی، چشم به افق‌های دور دارند و انشاالله از این فرصت تازه پدید آمده در فضای جهانی برای شنیده شدن صدای انقلاب اسلامی و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی استفاده حداکثری خواهد کرد.

  قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی، فراجا و فعالیت دست‌اندرکاران فداکار این نیرو را بخش مهمی از این سوژه‌های راهبردی دانست و تاکید کرد: نیروهای خدوم و فداکار فراجا نه تنها در عرصه داخلی بلکه در جایگاه جهانی و برای محافظت از بشریت و نسل‌ها مجاهدت می‌کنند که حوزه مبارزه با مواد مخدر از این جمله است که حتی جوامع اروپایی و آمریکایی هم مدیون مجاهدت این حافظان امنیت هستند و باید این سوژه‌ها به بهترین شکل در عرصه ملی و بین‌المللی تولید و به منصه‌ظهور برسند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها