فرمانده تیپ ۴۵ نیرومخصوص شوشتر به درجه سرتیپ دومی نائل شد

طی حکمی از سوی سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ ستاد «محمد ابراهیمی» فرمانده تیپ ۴۵ نیرومخصوص شوشتر به درجه سرتیپ دومی نائل شدند. 
کد خبر: ۷۰۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰ - 23October 2024

فرمانده تیپ ۴۵ نیرومخصوص شوشتر به درجه سرتیپ دومی نائل شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، طی حکمی از سوی سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ ستاد «محمد ابراهیمی» فرمانده تیپ ۴۵ نیرومخصوص شوشتر به درجه سرتیپ دومی نائل شدند. 

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و امیر سرتیپ ستاد «حمزه بیدادی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب نیز به همین منظور پیام‌هایی صادر نموده و این ترفیع درجه را به وی تبریک گفتند.

تیپ ۴۵ تکاور یا تیپ ۴۵ نیرومخصوص واکنش سریع از تیپ‌‌های تکاوری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که ستاد فرماندهی آن در شهر شوشتر، استان خوزستان مستقر است. استعداد این تیپ بالغ بر ۳ هزار نفر می‌باشد و نیروهای آن دوره‌های چتربازی، غواصی، تکاور، رهایی گروگان، عملیات ویژه و اسنایپر را طی می‌کنند. این تیپ در خلال جنگ ایران و عراق از یگان‌های عمل‌کننده نیروی زمینی ارتش بود و در طول جنگ ۱۲۲ نفر از اعضای آن شهید شدند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها