شهردار اردبیل:

محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ساماندهی می‌شود

«صفری» گفت: محوطه پیرامونی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل به زودی توسط شهرداری ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ - 26October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل امروز (شنبه) با حضور در شهرداری اردبیل با «محمود صفری» شهردار این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل در این دیدار با تقدیر از تلاش ها و اقدامات مجموعه شهرداری اردبیل در گرامیداشت مناسبت های مختلف دفاع مقدس گفت: همان طوری که دفاع مقدس و پیروزی های آن با وحدت و مشارکت همگانی به دست آمد، نشر ارزش های دفاع مقدس و حراست از میراث معنوی آن نیز همت همگانی را می طلبد.

محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ساماندهی می‌شود

واحد افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در اجرای تمامی مأموریت های فرهنگی خود و نیز احداث موزه دفاع مقدس و یادمان ها و حرم های شهدای گمنام همواره از حمایت های مسئولین و نهادهای مختلف استان بهره مند شده است و با قدرت و تمام توان در سایه وحدت و هم دلی مردم و مسئولین استان با این اداره کل به این راه زینبی ادامه خواهد داد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی جهاد، مجاهدت، کار جهادی و مخلصانه است عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تاکید کردند که فعالیت‌ها در حوزه دفاع مقدس باید صدبرابر شود، برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات ایشان قطعا باید از امکانات مادی و معنوی و نیروی انسانی نیز برخوردار باشیم.

صفری گفت: یکی از برکات دفاع مقدس همین کار‌های جهادی است، شاید اگر دشمن در آن سال علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی را تحمیل نمی‌کرد، انقلاب اسلامی در همان جا می‌ماند، اما بی‌شک یکی از دلایل رشد انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی بود، چراکه تولد انقلاب اسلامی در سال ۵۹ صورت گرفت و در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید.

وی متذکر شد: انقلاب اسلامی در دوران سخت جنگ تحمیلی توانست رشد کند و نیرو‌های ارزشمندی را تربیت کند. حاج قاسم‌ها و امثال ایشان که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی‌شمارند، اما گمنام هستند که در همین مکتب ایثار، شهادت و جهاد رشد کرده‌اند، بنابراین این دفاع مقدس مثل یک گنج است که در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد، برای همین می‌توان گفت که دفاع مقدس یک نمونه واضح و جامع برای اقدامات جهادی است.

شهردار اردبیل ادامه داد: برآوردهای لازم برای ساماندهی محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل در مجموعه تفریحی و گردشگری دریاچه شورابیل انجام شده و طبق پیش بینی های لازم این طرح در ماه های آینده انجام خواهد شد.

صفری بیان داشت: مشکلات فرهنگی موجود در جامعه نشان گر این حقیقت است که باید سرمایه گذاری های لازم در بخش فرهنگی به ویژه دفاع مقدس، به طرف طرح های ماندگار نظیر موزه دفاع مقدس سوق داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار