فیلم/ سقوط خرمشهر از دریچه دوربین ارتش بعث عراق

فیلمی از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده که صحنه‌هایی از ورود ارتش بعث عراق به خرمشهر پس از اشغال این شهر از دریچه دوربین این دشمن متجاوز را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۷۰۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 25October 2024

گروه ساجد دفاع‌پرس: ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ تجاوز خود به خاک مقدس جمهوری اسلامی را آغاز کرد و صدام در همان آغاز جنگ، وعده داده که سه‌روزه خوزستان را فتح می‌کند و ادامه سخنرانی‌اش هم باشد برای یک‌هفته بعد در تهران؛ اما مقاومت جانانه نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مردمی، ارتش بعث را تنها ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر معطل کرد و خواب پریشان صدام مبنی بر اشغال کامل خوزستان هیچ‌وقت محقق نشد؛ چه برسد به تهران!

ارتش بعث عراق که از پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و تسلحاتی شرق و غرب برخوردار بود، سرانجام چهارم آبان سال ۱۳۵۹ موفق شد خرمشهر را اشغال کند و سپس آبادان را نیز به محاصره خود درآورد؛ اما با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام، در عملیات «ثامن‌الأئمه» حصر آبادان شکسته شد و سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نیز در عملیات غرورآفرین «إلی بیت‌المقدس» خرمشهر از لوث وجود دشمن متجاوز آزاد شد.

فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید، صحنه‌هایی از ورود ارتش بعث عراق به خرمشهر پس از اشغال این شهر از نگاه دوربین این دشمن متجاوز است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار