طرح شوم رژیم صهیونیستی برای نوار غزه

با گذشت ۳۸۶ روز از آغاز جنگ غزه شاهد طراحی و برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم غزه از این باریکه و آغاز شهرک‌سازی در این منطقه همانند کرانه باختری هستیم.
کد خبر: ۷۰۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۸ - 26October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که ۳۸۶ روز از جنگ غزه می‌گذرد و به دنبال آن شاهد تلاش‌های فراوان جامعه بین‌الملل برای پایان بخشیدن به این جنگ نابرابر، کشتار و نسل‌کشی سیستماتیک فلسطینیان هستیم، سران و مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال نسخه جدیدی برای آینده نوار غزه هستند.

طرح شوم رژیم صهیونیستی برای نوار غزه

اخبار و گزارش‌های دریافتی حاکی است که همزمان با آغاز دور تازه‌ای از بمباران‌ها و جنایات ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی علیه مردم غزه وزاری تندرو و افراطی رژیم صهیونیستی طرحی را برای تصرف و اشغال کامل و همیشگی نوار غزه را آماده کردند تا در قالب آن اقدام به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این باریکه کنند.

بر همین اساس، رسانه‌های صهیونیستی روز دوشنبه هفته گذشته در گزارش‌هایی اعلام کردند که ده‌ها نفر از صهیونیست‌های تندرو و افراطی با برگزاری کنفرانسی خواستار آغاز دوباره شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی‌نشین به خصوص در نوار غزه شدند. این صهیونیست‌های تندرو در اظهارنظر‌هایی که در هفته‌های اخیر اعلام کردند، بر لزوم تسریع هرچه بیشتر بر گسترش شهرک‌سازی تاکید کردند.

اما نکته جالب توجه و تامل برانگیز در این ماجرا این است که حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در پشت صحنه طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در نوار غزه قرار دارد. البته در این میان نه فقط نتانیاهو بلکه سایر وزیران افراطی کابینه نتانیاهو هم به شدت از فراخوان آغاز شهرک‌سازی در باریکه غزه استقبال کردند.

حال با توجه به تمامی مسائل و موضوعات مطرح شده پیرامون آغاز مجدد زمزمه‌های مربوط به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نوار غزه باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشیم که باریکه غزه در حال حاضر پذیرای بیش از دو میلیون فلسطینی است که بیش از نیمی از آنها را آوارگان سال‌های دور اشغال دیگر سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی هستند.

موضوع مهم در این میان این است که سران و مقامات رژیم صهیونیستی به خصوص شخصیت‌های تندرو و افرایطی این رژیم از شهرک‌سازی به عنوان ابزاری برای ایجاد و افزایش امنیت برای خود و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند هرچه میزان احداث و ساخت این شهرک‌ها بیشتر باشد به همان میزان از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

بر همین اساس هم شاهد هستیم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی با طرح ایده کنترل نامحدود ارتش «اسرائیل» بر نوار غزه، لزوم آن را برای کنترل تهدیدات و مخاطرات پیش روی صهیونیست‌ها متذکر شده و یادآوری کردند که تامین امنیت شهروندان اسرائیلی رابطه مستقیمی با محاصره غزه و همچنین تداوم ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این باریکه دارد.

اما در این میان سخنان و اظهارات برخی از چهره‌های افراطی رژیم صهیونیستی تامل برانگیز است. برخی از این افراد به روشنی و با صراحت هرچه تمام هدف نهایی خود از اقدامات و فعالیت‌های اخیر را سکونت دائمی در نوار غزه عنوان کردند. آنها با این اظهارات سعی در جا انداختن این موضوع هستند که جهانیان باید خودشان را برای زندگی صهیونیست‌ها در شهرک‌هایی که قرار است در نوار غزه ساخته شود آماده کنند و از همه مهمتر این موضوع را بپذیرند و در برابر آن هیچگونه مقاومتی انجام ندهند.

حال در این میان، صهیونیست‌های تندرو و افراطی حتی پای خود را از این هم فراتر گذاشتند و عنوان کردند که اعراب هیچگاه نه در گذشته، نه در زمان حال و نه در آینده حق زندگی در باریکه غزه را نداشته و نخواهند داشت. آنها اعتقاد دارند که نواره غزه همانند سایر نقاطی که هم اکنون در آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته شده است از این به بعد محل اسکان و زندگی دائمی صهیونیست‌ها خواهد بود.

در پایان باید گفت تمامی تلاش‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی برای آغاز دور تازه‌ای از شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی به خصوص در باریکه غزه در شرایطی با سرعت هرچه تمام در جریان است که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد هرگونه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی است و نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و جهانی بار‌ها نسبت به احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی به تل‌آویو هشدار دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار