مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر:

ظرفیت حضور نوجوانان در مساجد قابلیت ویژه‌ای برای هنر نمایش است

«شاهینی»گفت: ظرفیت حضور نوجوانان در مساجد قابلیت ویژه‌ای برای هنر نمایش است و آمار علاقه‌مندان نیز موکد همین مطلب است.
کد خبر: ۷۰۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ - 26October 2024

ظرفیت روایی تاریخ استان بوشهر ویژه‌ استبه گزارش دفاع‌پرس بوشهر، «عبدالله شاهینی»مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه به طور کلی تئاتر بچه‌های مسجد به‌دنبال مردمی‌سازی نمایش است، اظهار داشت: این طرح، رویکرد کلی آموزش تا اجرا را دارد.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره آموزش تئاتر بچه‌های مسجد و رویداد تئاتر محرابیان را فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر کشور دانست و گفت: ارائه‌ راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها برای ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی ازجمله اهداف این طرح است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها برای اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی از دیگر اهداف طرح تئاتر محرابیان است.

شاهینی با بیان اینکه حدود سی گروه فعال در حوزه تئاتر بچه‌های مسجد از دوره‌های قبل شکل گرفته‌اند، افزود: استان بوشهر پر از قصه و قهرمان است و ظرفیت روایی ویژه‌ای در فرهنگ و تاریخ دارد، بنابراین در هنرهای نمایشی بن مایه خوبی دارد و در استان نیز از گذشته تاکنون هنر نمایش مخاطب بسیار خوبی دارد و جزو هنرهای مورد علاقه مردم است که در ارکان مختلف زندگی مردم از جمله آئین‌های مذهبی حضور جدی دارد.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ظرفیت حضور نوجوانان در مساجد قابلیت ویژه‌ای برای هنر نمایش است و آمار علاقه‌مندان نیز موکد همین مطلب است.

وی اشاره کرد: حمایت‌های حوزه هنری در بخش نمایشی در سه بخش است که شامل؛ آموزش، تربیت و توانمندسازی گروه‌های نمایشی، تهیه متون نمایشی ویژه گروه‌های مسجدی و حمایت فنی و مالی در مرحله اجرای نمایش می‌شود.

شاهینی با بیان اینکه از جمله آثار برتر نمایشی استان بوشهر «چارقد سبز خاله گلنار» بود که سال قبل خوش درخشید، گفت: علاقه‌مندان و مربیان گروه‌های نمایشی مسجد می‌توانند برای شرکت در این رویداد به حوزه هنری استان بوشهر واقع درمیدان قدس، روبرو اداره مالیات مراجعه کنند و یا با شماره تلفن همراه ۰۹۱۷۱۷۳۱۷۷۶ پیام ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار