موج جهانی محکومیت اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران

کشورهای مختلف منطقه و جهان اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کردند و آنرا نقض حاکمیت ایران و تهدیدی خطرناک برای امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی دانستند.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ - 26October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کشورهای مختلف منطقه و جهان اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم و تاکید کردند که این حملات نقض حاکمیت ایران و تهدیدی خطرناک برای امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی است.

موج محکومیت اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران

وزارت خارجه عربستان سعودی: ما حمله نظامی به ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله، نقض حاکمیت ایران و در تضاد با قوانین و عرف‌های بین‌المللی است.

وزارت خارجه اردن: حمله «اسرائیل» به ایران نقض قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت آن است.

وزارت خارجه سوریه: سوریه ضمن اعلام همبستگی با ایران اعلام می‌کند هر تجاوز و حمله‌ای به جمهوری اسلامی ایران بشود، کنار آن می‌ایستد.

وزارت خارجه کویت: دولت کویت حمله بامداد امروز «اسرائیل» را به جمهوری اسلامی ایران محکوم و مخالفتش را با این حمله اعلام می‌کند.

وزارت خارجه قطر: دولت قطر حمله «اسرائیل» را به جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم می‌کند و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و اصول قوانین بین‌المللی می‌داند.

وزارت خارجه مالزی: «این حملات، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود و به شدت ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند».

وزارت خارجه عمان: این کشور تعرض بامداد امروز رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان: این کشور تجاوز رژیم «اسرائیل» علیه جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه امروز را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه لبنان: حمله «اسرائیل» به مناطق مختلفی در جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم. این حملات نقض حاکمیت ایران و تهدیدی خطرناک برای امنیت و صلح منطقه ای و جهانی است.

وزارت خارجه مصر: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم می‌کنیم و با نگرانی شدید تشدید خطرناک و سریع در خاورمیانه که آخرین آن حمله اسرائیل به ایران بود را دنبال می کنیم.

وزارت خارجه ترکیه: حمله «اسرائیل» به ایران را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

دولت  تغییر و سازندگی یمن در بیانیه خود تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن توجه از جنایات وحشیانه‌اش در حق مردم فلسطین در غزه دانست.

امارات حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و بر اهمیت در پیش گرفتن بالاترین سطح خویشتن داری برای دور کردن خطرات و گسترش دامنه درگیری تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق ضمن محکومیت شدید اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان: امارت اسلامی افغانستان حمله رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه سوئیس: سوئیس تشدید خطرناک خشونت در خاورمیانه، از جمله حملات هوایی امروز اسرائیل به ایران را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار