رئیس سازمان بسیج ورزشکاران:

جامعه ورزش ۵۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است

میرجلیلی گفت: در دوران دفاع مقدس، ۵۰۰۰ شهید ورزشکار از سراسر کشور در پیروی از آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) جان خود را فدای انقلاب کردند.
کد خبر: ۷۰۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ - 27October 2024

جامعه ورزش ۵۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، «مهدی میرجلیلی»، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، در یادواره ۶۹ شهید ورزشکار استان کردستان که صبح امروز در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای بزرگوار، به اهمیت ورزش در تربیت و هدایت جوانان اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه «میدان ورزش، میدان تربیت و آموزش است»، گفت: ورزشکاران و قهرمانان ما باید با قهرمانان دیروز خود آشنا شوند؛ کسانی که از سکوی پهلوانی گذشتند و جانشان را برای دفاع از وطن فدای ارزش‌های اسلامی کردند.

میرجلیلی ادامه داد: مجاهدت قهرمانان و ورزشکاران ما نشانه‌ای از عزت، اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران است. پرچم پرافتخار کشورمان که شهدای عزیزمان جان خود را برای آن تقدیم کردند، باید همیشه در اهتزاز باشد.

وی همچنین به نقش جامعه ورزش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این دوران، ۵۰۰۰ شهید ورزشکار از سراسر کشور در پیروی از آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) جان خود را فدای انقلاب کردند. همچنین، ما ۲۰ شهید ورزشکار از سایر ادیان داریم که در دفاع از این انقلاب ایستادگی کردند.

در ادامه، میرجلیلی یادآور شد: در استان کردستان در دوران دفاع مقدس، دلاورمردان و شیرزنان با هر جایگاه اجتماعی، در برابر گروهک‌های ضد انقلاب و نیروهای بعث عراق جنگیدند. پیشمرگان کرد مسلمان جان خود را برای دفاع از مردم و این آب و خاک فدای کردند.

وی تأکید کرد: امروز ورزشکاران ما درس جوانمردی و غیرت را از مکتب شهدا آموخته‌اند. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، برگزاری این یادواره‌ها وظیفه‌ای بر عهده ماست تا پیام شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان خاطرنشان کرد: ما این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) هستیم که ملت ما را بیدار کردند. با اطاعت از فرمان‌های ایشان، ملت ما استوار و قدرتمند ایستاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار