استاندار گیلان:

موزه‌های دفاع مقدس منزلتی برای انتقال فرهنگ متعالی ایثار است

«حق‌شناس» با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام در دفاع از مرز‌های این سرزمین در دوران دفاع مقدس گفت: موزه‌های دفاع مقدس منزلتی برای انتقال فرهنگ متعالی ایثار در جامعه بویژه نسل نو است.
کد خبر: ۷۰۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷ - 27October 2024

موزه‌های دفاع مقدس منزلتی برای انتقال فرهنگ متعالی ایثار استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «هادی حق‌شناس» استاندار گیلان امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از آخرین وضعیت آماده‌سازی برای افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به ایثار و جانفشانی رزمندگان و ملت به دست دشمنان نیفتاد که این جانفشانی‌ها باید از طریق مختلف برای نسل امروز و آینده بازگو شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دستاورد‌های دفاع از کشور در دوران جنگ تحمیلی به راحتی کسب نشد و استان گیلان هشت هزار شهید نثار میهن اسلامی کرد تصریح کرد: این دوران بخشی از هویت تاریخی ما بشمار می‌رود که باید آن را به درستی به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه فرهنگ جانفشانی و ایثار باید در جامعه نهادینه شود افزود: اگرچه، کاروان راهیان نور یکی از طرق آشنایی اقشار مختلف جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است، اما همه مردم نمی‌توانند در این کاروان‌ها حضور یابند؛ از این رو نقش موزه‌های دفاع مقدس در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم که با افتتاح این مجموعه که از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد، امکان جدیدی برای گیلان فراهم شود تا اقشار مختلف مردم از طریق آن بیشتر با رشادت‌های فرزندان دلاور این مرز و بوم آشنا شوند.

استاندار گیلان با اشاره به فضای موزه دفاع مقدس استان گفت: سالن آمفی تئاتر، ساختمان اصلی اسناد و کتابخانه بسیار مناسبی در این موزه با کتاب‌های گرانبهایی وجود دارد که این موضوع فرصتی بی‌نظیر برای محققان است تا از نزدیک برای تهیه گزارش و مقالات از این کتابخانه بهره ببرند و همچنین فرصت مناسبی نیز برای دانش آموزان و دانشجویان است تا از این مکان بازدید کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار