مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خبر داد؛

پوشش رایگان ۸۰ هزار یزدی توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه ۱۳۸ هزار و ۴۲۰ نفر بیمه سلامت همگانی ایرانیان دارند، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار نفر که در دهک اول تا پنجم قرار داشتند به صورت رایگان بیمه شدند.
کد خبر: ۷۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ - 27October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمد دریجانی» مدیرکل بیمه سلامت استان یزد امروز در نشست با خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: ۳۲۳ هزار و ۳۱۵ نفر بیمه شده بیمه سلامت در استان یزد داریم که از این تعداد ۱۳۸ هزار بیمه همگانی ایرانیان هستند.

وی افزود: عمده این افراد نیز که بیش از ۸۰ هزار نفر هستند در زمره دهک‌های اول تا پنجم بودند که به صورت رایگان بیمه سلامت شدند، اگر کسی بر روی بستر باشد و بیمه نباشد می‌تواند از طریق بیمه همگانی ایرانیان سریعاً اقدام به ثبت‌نام و دریافت خدمات درمانی تحت پوشش بیمه کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: ۷۶ هزار و ۷۹ نفر از کارکنان دولت، ۷۲ هزار و ۹۱۰ نفر بیمه شده روستایی و ۳۵ هزار و ۸۰۶ نفر سایر اقشار، طلاب، دانشجو و …هستند.

دریجانی بیان کرد: به طور میانگین ماهانه ۱۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ خدمات بیمه درمانی پرداخت می‌شود، که ۵۱ میلیارد تومان به مؤسسات تشخیصی درمانی وابسته به علوم پزشکی و ۵۳ میلیارد تومان به مراکز خصوصی، خیریه و غیر دولتی پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداختی‌های بیمه سلامت به‌روزتر از سایر مجموعه‌های بیمه‌ای است و شرایط خوبی در پرداخت دارد، گفت: تا ماه خرداد پرداختی بیمارستان‌ها، تا ماه شهریور پرداختی داروخانه‌ها و پرداخت سایر مؤسسات نیز تا ماه تیر انجام شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: بر اساس حمایت‌های دولتی با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۲۷ نوع بیماری صعب‌العلاج از خدمات ویژه بیمه‌ای برخوردار شدند و تنها باید بیمه شونده خود را در سامانه نشان دار کند تا بیمه سلامت پرداخت هزینه‌های دارویی، آزمایش‌ها را که شامل سایر بیمه‌ها نشده به صورت آنلاین پوشش دهد.

دریجانی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۳ هزار نفر از بیماران خاص نشان‌دار شدند، گفت: ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ابتدای امسال از محل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به مردم پرداخت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار