مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی عنوان کرد؛

برگزاری ۲۰ ویژه برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در خراسان شمالی

سرهنگ افضل‌جو گفت: دانش‌آموزان بسیجی به عنوان یک بازوی توانمند در جهت اجرای برنامه‌های تربیتی در مدارس فعالیت دارند که امسال با ۲۰ عنوان برنامه به استقبال هفته بسیج دانش‌آموزی می‌رویم.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 28October 2024

دانش‌آموزان بسیجی خراسان شمالی، ۷۰ هزار جوان انقلابی پای کاربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «رسول افضل‌جو» مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم آبان آغاز و تا ۱۳ آبان روز دانش‌آموز ادامه دارد. استان خراسان شمالی مفتخر است با بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز بسیجی در جهت تحقق هشت میلیون جوان انقلابی پای کار، طبق بیانات مقام معظم رهبری گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌های فرهنگی فعال آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی است، افزود: دانش‌آموزان بسیجی به عنوان یک بازوی توانمند در جهت اجرای برنامه‌های تربیتی در مدارس فعالیت دارند که امسال با ۲۰ عنوان برنامه به استقبال هفته بسیج دانش‌آموزی می‌رویم که در ۹۰۰ واحد بسیج دانش‌آموزی سطح استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

سرهنگ افضل‌جو با تأکید بر اینکه برنامه‌های محتوایی و شاخص طرح‌ریزی و اجرا گردد، تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین برنامه این هفته دیدار دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری است که ۴۰ نفر از دانش‌آموزان به نمایندگی از دانش‌آموزان خراسان شمالی برای دیدار رهبری اعزام می‌شوند. در ادامه برنامه‌ها، اجتماع بزرگ نسل سلیمانی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در تمام شهرستان‌های سطح استان برگزار خواهد شد. این برنامه در مرکز خراسان شمالی ویژه دانش‌آموزان دختر در ۱۲ آبان ماه در سالن گلشن و برنامه نسل فهمیده راهیان قدس ویژه پسران به صورت صبحگاه در سراسر استان و کشور در روز شهادت شهید حسین فهمیده برگزار می‌گردد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برپایی بیش از ۱۰۰ نمایشگاه در سطح مدارس با روایتگری دانش‌آموزان با عنوان رویداد ملی «روایت نور» و همچنین برگزاری اردو‌های راهیان‌نور دانش آموزی تحت عنوان یک اردوی چند منظوره تفریحی، سیاحتی و زیارتی است که بمنظور تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای دانش آموزان اعزام و با مفاهیم ایثار و شجاعت آگاهی پیدا می‌کنند. تاکنون سه اعزام از شهرستان‌های جاجرم، فاروج و بجنورد انجام و در مجموع ۹۰۰ دانش‌آموز به جنوب کشور اعزام شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی انجام شده سه هزار دانش‌آموز اعزام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به اتفاقات اخیر و جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل یادواره شهدای درون مدرسه‌ای تحت عنوان رفیق شهیدم برگزار می‌شود؛ لذا در آستانه ۱۳ آبان، رویداد ملی دست‌سازه‌ها برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با موضوع استکبارستیزی دست‌سازه‌هایی را می‌سازند. همچنین برنامه‌هایی نظیر جاسوس‌خانه، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی، حضور پرشور در نماز جمعه، قرائت بیانیه توسط دانش‌آموزان، غبار‌روبی گلزار شهدا و حضور پرشور دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ماه است که با حضورشان اقدام آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

استان خراسان شمالی ۴۱۷ شهید دانش‌آموز و ۷۴ شهید معلم تقدیم انقلاب و نظام اسلامی نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار