مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

شهدا عاملی برای پیوند و انسجام جامعه و احیای هنجارهای اسلامی هستند

«واحد» شهدا را یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: آنها عاملی برای پیوند و انسجام جامعه و احیای هنجارهای اسلامی هستند.
کد خبر: ۷۰۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 28October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل صبح امروز (دوشنبه) با حضور در حوزه علمیه اردبیل ضمن زیارت قبور مبارکه شهدای گمنام از روند مرمت و بازسازی یادمان شهدای گمنام حوزه علمیه بازدید کرد.

«واحد» با بیان اینکه شهدای گمنام مایه برکت محفل عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: شهدای گمنام فقط با خدای خودشان معامله کردند و روح ملکوتی این شهدا در همه نقاط و مسیرهای زندگی ما تلنگر به ما می زند که ماندن نام نیک برای رضای خدا تنها در گمنامی برای اوست.

شهدای گمنام مایه برکت محفل عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است

وی افزود: نسل جوان اگر وصیت نامه شهدا را ببیند، متوجه می‌شود که این‌ها اهل میثاق یا پروردگار عالم بودند، آنها اگر رفتند و امروز گمنامند و احساس می‌کنیم اینها ساکتند، اما سکوت آن‌ها بلندترین فریاده‌ است و هیچ فریادی به اندازه سکوت این شهدای گمنام در دو عالم وجود ندارد.

واحد بیان داشت: از خداوند متعال می خواهیم که یاری کند که نسبت به میثاق با شهدا پایبند بمانیم، آن عهدی که شهدا به ما یاد دادند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل شهدا را یکی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: آنها عاملی برای پیوند و انسجام جامعه و احیای هنجارهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به پنهان ماندن نیمی از آرمان‌های شهدا، متذکر شد: تا به امروز تنها از بُعد فداکاری شهدا اشاره کرده ایم، اما آرمان‌ها و ارزش‌های والای شهدا گمنام مانده است. ما باید این ارزش‌ها را امروز در جامعه مطرح کنیم تا الگوی مناسبی برای جوانان باشند. در برهه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که شهدا همبستگی بین اقشار جامعه ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار