مدیرکل زندان‌های استان سمنان خبر داد؛

حفظ قرآن توسط ۲۰۰ زندانی در سمنان

«کهربایی» گفت: بیش از ۲۰۰ زندانی در حال حفظ قرآن کریم در زندان‌های استان سمنان هستند.
کد خبر: ۷۰۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ - 28October 2024

حفظ قرآن توسط ۲۰۰ زندانی در سمنان

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «امید کهربایی» مدیرکل زندان‌های استان سمنان در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید زندان گرمسار اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی سبب انس بیشتر زندانیان با این کتاب آسمانی شده است.

وی به اهمیت برپایی این برنامه‌های قرآن‌محور در زندان‌ها پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ زندانی در حال حفظ قرآن کریم در زندان‌های این استان هستند، این اقدام باعث می‌شود زندانی با قرآن انس ویژه‌ای گرفته و پس از آزادی دیگر به دنبال بزهکاری نرود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان ادامه داد: قرآن‌آموزی و حفظ آن خود یک عامل برای جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان است.

این مسئول بر لزوم توجه به اشتغال زندانیان تأکید و خاطرنشان کرد: تعامل با مراجع قضائی و دستگاه‌های نظارتی و توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان و اجرای دقیق اولویت‌های سازمان زندان‌ها با همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه قضایی امکان‌پذير است.

کهربایی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح و تربیت در کنار اقدامات زندانبانی، اظهار کرد: حقوق زندانی باید رعایت شود و در کنار نگهداری از زندانی انتظار می‌رود که چرخه اصلاح و تربیت نیز برای همه زندانیان فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست امسال این اداره کل در حوزه اشتغال زندانیان، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال بیش از ۹ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به زندانیانی که در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند، پرداخت شده است.

وی با تقدیر از همراهی‌های دستگاه قضائی در استان، افزود: استمرار این همراهی و تعامل موجب می‌شود مجموعه‌ای آرام برای زندانیان فراهم شود و همین می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و کاهش جمعیت کیفری موثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار