مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

«طراوت» طرحی فرهنگی با هدف تحکیم، تعالی و ایمن سازی بنیان خانواده است

«فلاح» گفت: طرح فرهنگی «طراوت» از طریق آگاه سازی جامعه، توجه به موضوع اخلاق و عفت عمومی و ترویج عفاف و حجاب و حیاء در جامعه اجرا می شود و کارگروه اجرایی این طرح نیز تشکیل و فعال شده است.
کد خبر: ۷۰۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 28October 2024

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح اهداف طرح «طراوت» پرداخت و اظهار داشت: این طرح از طریق آموزش فعالان عرصه عفاف و ججاب، معلمان، والدین، دانشجویان و دانش آموزان قرار است در استان سمنان اجرایی شود.

وی، با بیان اینکه طرح طراوت با مشارکت همه دستگاههای عضو شورای فرهنگ عمومی اعم از آموزش و پرورش، سپاه، ناجا و به خصوص کارگروه ایمن سازی بنیان خانواده طراحی و ارایه و تصویب شده است ادامه داد: این طرح فرهنگی از طریق آگاه سازی جامعه، توجه به موضوع اخلاق و عفت عمومی و ترویج عفاف و حجاب و حیاء در جامعه اجرا می شود و کارگروه اجرایی این طرح نیز تشکیل و فعال شده است.

فلاح، با تاکید بر اینکه در ارائه آموزش در این طرح نیازهای هر قشر دیده و متناسب با آن آموزش ها ارائه می شود اظهار داشت: اقناع سازی و توسعه وفاق و همدلی در جامعه از دیگر اهداف این طرح است و طرح طراوت به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به استفاده از رفتارهای سلبی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه توسعه و ترویج یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، استفاده مطلوب از فضای مجازی و افزایش سلامت روانی فرزندان جامعه برای حفظ عفت عمومی در جامعه از دیکر موارد طرح «طراوت» بیان کرد و گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در این طرح به مباحثی نظیر مد و لباس نیز توجه شده است و در این خصوص برگزاری نمایشگاههای مد و لباس، ایجاد و توسعه فروشگاههای عرضه لباس ها عفیفانه نیز ضرورت دارد که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

فلاح، توجه به خانواده ها را در قالب این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده بانوان از فضاهای مناسب شامل پارک ها، کافه کتاب، سالن ها و ورزشگاهها نیز در طرح طروات پیش بینی و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی، با اشاره به ابعاد این طرح و اینکه اجرای طرح طراوت در جامعه به گونه ای است که از اقدامات سلبی پیشگیری می کند متذکر شد:  ترویج دوستی و مهربانی از ابعاد مهم این طرح است تا در نهایت منجر به پایداری و تحکیم نهاد بسیار مهم خانواده در استان سمنان و کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کارگروه اجرایی طرح طراوت تشکیل و فعال شده است و این طرح قرار است تا پایان سال جاری در استان سمنان وارد مرحله اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار