مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

موزه دفاع مقدس زنجان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

سرهنگ «موسوی» گفت: موزه دفاع مقدس زنجان با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود‌.
کد خبر: ۷۰۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ - 28October 2024

سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به اینکه بنابر اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سال ۱۳۸۳ به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است باید در همه استان‌های کشور موزه‌های دفاع مقدس احداث شود، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس زنجان به منظور به نمایش گذاشتن بخشی از رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردم احداث شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه مطالعات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان در سال ۱۳۸۸ انجام شد، اضافه کرد: این مرکز در خرداد ۱۳۸۹ در منطقه تفریحی گاوازنگ توسط رئوفی نژاد استاندار وقت زنجان و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی کلنگ پروژه به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۱ عملیات عمرانی پروژه رسما آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۳ با پشتیبانی‌های دولت و شخص رئیس جمهور شهید و مسئولان استانی و شهردار در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس شامل دو بخش است، عنوان کرد: بخش نخست شامل ساختمان این مجموع در سه طبقه شامل ساختمان اداری، مرکز اسناد و کتابخانه و موزه و گالری دفاع مقدس است و بخش دوم شامل بخش بیرونی موزه و پارک موزه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم قسمت عمده بخش بیرونی این موزه تا هفته دفاع مقدس آماده افتتاح شود، گفت: امید است با افتتاح این مرکز شهروندان عزیز، جوانان و دانشجویان از این مجموعه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار