مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران خبر داد؛

فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه مساجد در سطح استان مازندران

حجت الاسلام «ترابیان» از فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه مساجد در سطح استان مازندران خبر داد و بر لزوم تجهیز این کتابخانه‌ها به کتاب‌های ویژه نوجوانان تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 28October 2024

فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه مساجد در سطح استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمد ترابیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز در نشست با روابط عمومی‌ها و معاونت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری‌های استان که که با محوریت رویداد فرهنگی هنری طراوت در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد و با همکاری شهرداری این شهرستان رویداد فرهنگی هنری طراوت در سطح کشور در حال اجراست و ۴۰ کانون شهری در ذیل آن فعال شدند.

وی افزود: برای اجرای رویداد طراوت شهرداری یزد سه میلیارد تومان هزینه کرد و خروجی ارزشمند آن در سطح شهر موجب شد وزارت کشور این رویداد را به تمامی استان‌های کشور ابلاغ کند که به صورت محله محور در حال اجراست.

این مسئول ادامه داد: شهرداری‌ها، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان دستگاه‌های همکار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران برای اجرای رویداد فرهنگی هنری طراوت هستند.

لزوم مشارکت در تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای

وی تأمین زیرساخت‌ها را بر شکل‌گیری شخصیت نوجوانان و هدایت استعداد‌های آنها در مسیر درست اثرگذار دانست و بیان کرد: مشارکت در تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای برای تبلیغ این طرح نیز مورد انتظار است.

حجت الاسلام ترابیان استعدادیابی و هدایت نوجوان جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر در محیطی سالم و تربیتی همراه با برنامه‌های ورزشی و اردویی، بهره گیری از مجموعه‌های موفق و اساتید مطرح، برگزاری اردو‌های تفریحی، برگزاری تور‌های گردشگری استانی، بازدید از مراکز تولیدی و صنایع، اعطای مدرک پایان دوره و اهدای نشان طراوت و آموزش مهارت‌ها و تکنیک‌ها رفتاری و عملی برخورد با نوجوانان (ویژه خانواده‌ها) را از مزایای آن عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: آموزش خبرنگاری، موبایل‌گرافی، تئاتر، سوادرسانه‌ای، تدوین، قرآن و عترت، داستان نویسی، تربیت مربی سرود، کارآفرینی، اشتغال زایی و ... ذیل این رویداد مورد توجه است.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه نوجوانان براساس احیا و تقویت کارکرد فرهنگی هنری مسجد اجرایی خواهد شد، ادامه داد: آموزش نوجوانان با استفاده از ظرفیت‌های محلات صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ترابیان به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد استان در حال تبدیل شدن به پایگاه‌های قرآنی هستند.

حجت الاسلام ترابیان از فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه مساجد در سطح استان مازندران خبر داد و بر لزوم تجهیز این کتابخانه‌ها به کتاب‌های ویژه نوجوانان با همت شهرداری‌های استان تأکید کرد.

برگزاری رویداد طراوت در ۹ رشته

وی لازمه اجرای این طرح در شهرستان‌ها را نیازمند دریافت مصوبه از شورای شهر دانست و افزود: رویداد طراوت در ۹ رشته اجرایی می‌شود و ثبت نام و استعدادیابی گام اول این طرح به شمار می‌آید که کارآرینی و تولید را به همراه دارد و آموزش نوجوانان در رشته‌های مختلف با حضور اساتید مجرب گام بعدی آن است.

حجت الاسلام ترابیان گفت: در گام سوم شرکت کنندگان در رویداد طراوت به حضور در رقابت‌های فرهنگی هنری دعوت می‌شوند و مخاطبین توانمند رویداد طراوت می‌توانند آموخته‌های خود را به صورت جهادی در اختیار مسجد محله قرار دهند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این رویداد در شهرستان‌ها و ایجاد دبیرخانه طرح طراوت در شهرداری‌ها یک کانون فرهنگی هنری معین معرفی خواهد شد، بیان کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان در راستای اجرای این طرح امکانات فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها را در اختیار کانون‌های مجری این رویداد قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه رابطین کانون‌های مساجد استان مازندران با همراهی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آمادگی هم افزایی با شهرداری‌ها برای دریافت مصوبه از شورای شهر دارند، اذعان داشت: نظارت بر روند اجرای رویداد طراوت و شناسایی و معرفی مساجد فعال شهرستان‌ها جهت مشارکت در این رویداد برعهده ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار