وزیر خارجه اردن: اسرائیل کودکان غزه را زیر آوار زنده به گور کرد

وزیر امور خارجه اردن با اشاره به جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تأکید کرد که این رژیم کودکان غزه را زیر آوار زنده به گور کرد.
کد خبر: ۷۰۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵ - 28October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با «خوزه مانوئل آلبارس» همتای اسپانیایی و «جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در شهر بارسلون گفت که رژیم صهیونیستی مرتکب حملات بی‌سابقه‌ای علیه نوار غزه شد.

وزیر خارجه اردن: اسرائیل کودکان غزه را زیر آوار زنده به گور کرد

وی تصریح کرد: اسرائیل کودکان (غزه) را زیر آوار زنده به گور کرد و رفتار‌های خود را تکرار می‌کند چرا که جامعه جهانی این اجازه را به اسرائیل می‌دهد و فرار آن از مجازات، این رژیم را به تداوم تجاوزاتش تشویق می‌کند.

الصفدی گفت: اسرائیل به ارتکاب جنایت‌های جنگی در شمال غزه، محاصره بیمارستان‌ها و ممانعت از ورود کمک‌ها ادامه می‌دهد، کودکان را می‌کُشد و مساجد کلیسا‌ها را تخریب می‌کند بی‌آنکه کسی آن را مؤاخذه کند.

مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا هیچ کمک نظامی به اسرائیل ارائه نمی‌کند، ما درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هشدار دادیم، اما اوضاع بدتر شد، ۹۰ درصد ساکنان نوار غزه در وضعیت بسیار بدی هستند و از گرسنگی رنج می‌برند.

وی افزود: ما با اصل کوچاندن فلسطینیان از خاک خود در غزه و کرانه باختری مخالف هستیم؛ اسرائیل دائما حملات خود علیه غیرنظامیان را با (بهانه) وجود مبارزان در میان آنها توجیه می‌کند.

بورل تأکید کرد: با خشونت و خونریزی نمی‌توان خاورمیانه دیگری شکل داد و ما خواهان برقراری آتش‌بس فوری برای آزادی گروگان‌ها در غزه و پایان دادن به معافیت از مجازات هستیم.

وزیر خارجه اسپانیا نیز گفت: ما برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در لبنان، تلاش، حملات مکرر علیه نیرو‌های یونیفل در لبنان و نیز حملات علیه غیرنظامیان در لبنان را محکوم می‌کنیم و خواهان برقراری فوری آتش‌بس هستیم.

وی همچنین خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار