عراق: در تلاش برای تقویت پدافند هوایی خود هستیم

سخنگوی دولت عراق اظهار داشت که این کشور می‌کوشد تا توانمندی خود در بخش پدافند هوایی را توسعه بخشد.
کد خبر: ۷۰۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ - 28October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «باسم العوادی»، سخنگوی دولت عراق اظهار داشت: بغداد به تلاش‌های خود برای متوقف‌سازی تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه و لبنان ادامه خواهد داد.

عراق: در تلاش برای تقویت پدافند هوایی خود هستیم

العوادی با بیان اینکه امنیت عراق و منطقه، اولویت دولت السودانی است، اظهار داشت: برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل تحرکات بین‌المللی و نشانه‌های مثبتی وجود دارد.

وی افزود: نقض حریم هوایی عراق در حمله به ایران یک تجاوز جنایتکارانه است.

سخنگوی دولت السودانی گفت: دولت عراق موفق شد به ماموریت ائتلاف بین‌المللی پایان دهد.

العوادی با تاکید بر اینکه بغداد در تلاش برای توسعه و تقویت توانمندی خود در بخش پدافند هوایی است، گفت: کره جنوبی ابتدای سال آتی سامانه پدافندی پیشرفته‌ای را به عراق خواهد داد. پیش‌تر سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران گفته بود که مشارکت آمریکا در عملیات اسرائیل علیه ایران کاملاً مشهود است و حداقل مشارکت آمریکا این است که یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی اسرائیل قرار داده است.

 ۳ منبع عراقی از جمله یک مقام مسئول در وزارت دفاع عراق صبح امروز به روزنامه «العربی الجدید» خبر دادند اسرائیل طی هفته‌های گذشته با مداخله گسترده در برخی کشور‌های آسیایی و اروپایی و با اعمال فشار بر آنها از برخی معاملات و قرارداد‌های تسلیحاتی بغداد جلوگیری کرده است.

براساس گزارش امروز (دوشنبه) این رسانه قطری، این قرارداد‌ها شامل سامانه‌های موشکی زمین‌به‌هوا، حسگر‌ها و تجهیزات نظامی دیگر بوده که مهم‌ترین آن، قرارداد با کشور فرانسه بوده است.

عراق در ماه دسامبر مذاکراتی رسمی را با طرف فرانسوی برای خرید سامانه‌های پیشرفته پدافندی و رادار آغاز کرد و مقامات ۲ کشور ۳ نشست در این زمینه بر پا کردند؛ اما هیچ یک از این جلسات به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار