در مراسمی انجام شد؛

تجلیل فرمانده سپاه کربلا از صدای ماندگار دفاع مقدس مازندران

سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امشب از خانواده مرحوم «عسکری اسماعیل پور»، صدای ماندگار دفاع مقدس، جانباز و مداح مازندرانی تقدیر کرد.
کد خبر: ۷۰۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲ - 29October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، در مراسمی صمیمی که امشب در منزل مرحوم «عسکری اسماعیل‌پور» مداح و رزمنده دوران دفاع مقدس، در روستای معلم‌کلای بندپی شرقی بابل برگزار شد، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، به همراه سرهنگ «مهرداد بابایی» و هیئتی از مسئولان محلی، با خانواده این ایثارگر فقید دیدار کردند.

در این دیدار، سردار مسلمی با تأکید بر اهمیت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران اظهار داشت: ما مدیون این عزیزان و خانواده‌های آنان هستیم. صبر و استقامت خانواده شهدا و ایثارگران ستون‌های محکم این انقلاب را تشکیل داده و جامعه باید این ازخودگذشتگی‌ها را الگوی خود قرار دهد.

وی با اشاره به نقش کلیدی مرحوم اسماعیل‌پور در دوران جنگ افزود: مرحوم اسماعیل‌پور با نوای دلنشین خود، رزمندگان را به جبهه‌ها اعزام و روحیه آنان را تقویت می‌کرد. در آن دوران، شعر‌ها و نغمه‌های حماسی به‌عنوان مهم‌ترین رسانه، شور و تهییج در میان رزمندگان ایجاد می‌کرد و این فضا را او با صدای ماندگارش و با تبحر و اخلاص هدایت می‌کرد.

سردار مسلمی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل ماندگاری لشکر ۲۵ کربلا در تاریخ جنگ تحمیلی، صدای ماندگار این مداح بزرگ است، گفت: نوای حاج عسگری اسماعیل‌پور نه تنها برای تهییج رزمندگان، بلکه برای ثبت افتخارات این لشکر نیز جاودانه شد.

خانواده مرحوم اسماعیل‌پور نیز در این مراسم به پایبندی او به ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه اشاره کردند و گفتند: پدر ما خط قرمزی به نام ولایت فقیه داشت. او همواره بر این باور بود که ولایت فقیه حافظ انقلاب است و اگر کشور تا امروز پیشرفت کرده، به برکت رهبری و ولایت بوده است.

دختر مرحوم اسماعیل‌پور نیز در این دیدار از ساده‌زیستی و خلوص پدر خود سخن گفت و اذعان داشت: پدرم هیچ‌گاه در دوران جانبازی به دنبال سهمیه، امتیاز یا مناصب نبود. او همیشه در تلاش بود که در گمنامی و با تمام وجود در راه انقلاب و اهل‌بیت (ع) خدمت کند.

سردار مسلمی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به الگو‌هایی همچون مرحوم اسماعیل‌پور نیاز دارد. این عزیزان با فداکاری خود ثابت کردند که امنیت و استقلال کشور مرهون ایثارگرانی است که بدون چشم‌داشت در راه ولایت قدم برداشتند.

 وی با تشکر از صبر و استقامت خانواده اسماعیل‌پور، این صبر را نشانه‌ای از ایمان و تعهد آنان به مسیر انقلاب دانست و ادامه داد: خدمت به چنین خانواده‌هایی، افتخار ما است و راهی است که باید همواره ادامه دهیم.

این دیدار با اهدای لوح یادبود «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به خانواده مرحوم اسماعیل‌پور و حضور بر سر مزار ایشان در گلزار شهدای روستای معلم کلا بابل پایان یافت. 

ذاکر اهل بیت «عسکری اسماعیل‌پور» پاسدار جانباز و حماسه خوان لشکر ۲۵ کربلای مازندران در سال‌های دفاع مقدس با نوای مشهور «بهر فتح‌کربلا با کاروان/ می‌رود این لشکر از مازندران» در ۷۲ سالگی در پنجم فروردین ماه سال جاری بعلت عارضه قلبی به یاران شهیدش پیوست.

«عسکری اسماعیل‌پور» بیش از ۱۰۰ نوحه حماسی در زمان اعزام رزمندگان مازندرانی به جبهه‌های جنگ، راهیان نور، دفاع از حرم و یادواره‌ها از خود به یادگار گذاشته است.

تجلیل فرمانده سپاه کربلا از صدای ماندگار دفاع مقدس مازندران

تجلیل فرمانده سپاه کربلا از صدای ماندگار دفاع مقدس مازندران

تجلیل فرمانده سپاه کربلا از صدای ماندگار دفاع مقدس مازندران

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار