سرلشکر صفوی:

مردم در حوزه درمان باید به دولت کمک کنند

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا با بیان اینکه ما نباید تنها به امید خدمات دولت در حوزه درمان به خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج باشیم، گفت: هزینه کردن مبلغ 15 میلیارد و 600 میلیون تومان کار بسیار بزرگی است که این ظرفیت مردم خیر ایران را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ - 29November 2013

مردم در حوزه درمان باید به دولت کمک کنند

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی"، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و رئیس هیئت امنای موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا، صبح امروز در یازدهمین مجمع خیرین این موسسه در سالن همایشهای رازی، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: ما و اعضای محترم و زحمتکش این موسسه خالصانه به دنبال کسب رضایت خداوند و حل مشکلات و درمان بیماران صعبالعلاج هستیم.

وی با بیان اینکه، تاکنون نزدیک به 280 هزار نفر از خدمات پزشکی این موسسه بهره بردهاند، افزود: از این تعداد 150 هزار نفر در استان تهران و 130 هزار نفر نیز در شعب  فعال این موسسه در 22 استان دیگر از خدمات درمانی استفاده کردهاند.
 
رئیس هیئت امنای موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا اظهار داشت: هزینه کردن مبلغ  15 میلیارد و 600 میلیون تومان کار بسیار بزرگی است که  این ظرفیت مردم خیر ایران را نشان میدهد.
 
صفوی با اشاره به افزایش بیمار و بیماریها  طی سالهای اخیر، به برشمردن علت این امر پرداخت و گفت: اولین دلیل، افزایش جمعیت نسبت به سالهای قبل است و همچنین افزایش تصادفات، هوا و تغذیه ناسالم از دیگر علل افزایش بیماریها است.
 
وی عدم تحرک را یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش بیماریها عنوان کرد و گفت: بنده که دوران جوانی که در اصفهان زندگی و تحصیل میکردم شاهد بودم که بیشتر افراد، حتی پزشکان برای عبور و مرور از دوچرخه استفاده میکردند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به افزایش تورم و بیکاری اذعان داشت: 51 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال سن دارند که به طور متوسط هر نفر اداره 4 نفر را بر عهده دارد. در این میان اگر یک نفر از کار بیکار شود و یا در محل کار آسیب ببیند، چرخه فقر و بیماری روی هم میافتد و زندگی متلاشی میشود.
 
صفوی با بیان اینکه، ما نباید تنها به امید خدمات دولت در حوزه درمان به خصوص بیماریهای صعبالعلاج باشیم، خاطرنشان کرد: ما ایرانیها عواطف انسان دوستانه داریم و قلبمان رئوف و مهربان است . ملت ما خوب، نجیب و مهربان هستند و رهبر ما نیز فرد عادل و خردمند است و بر این اساس خداوند این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا  در این موسسه به کمک بیماران برویم.
 
وی با تشکر از خیرین گفت: خیرین عزیز باید اهل فکر و عمل صالح باشند و همواره به آخرت بیاندیشند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار