دفاع پرس منتشر کرد؛

روایت سردار شهید مدافع حرم از معبر دوپازا و حاج محسن دین شعاری

سردار شهید مدافع حرم "رضا فرزانه" که در سوریه به شهادت رسید از روایان و مسئولان برگزاری راهیان نور بود که در تاریخ 30 مرداد امسال در منطقه عملیاتی دوپازا(واقع در سردشت) به بیان ویژگی‌های سردار شهید "محسن دین شعاری" فرمانده گردان تخریب لشکر 27 پرداخت.
کد خبر: ۷۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 15February 2016

روایت سردار شهید مدافع حرم از معبر دوپازا و حاج محسن دین شعاری

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار شهید مدافع حرم "رضا فرزانه" که در روزهای گذشته در سوریه به شهادت رسید از راویان و مسئولین راهیان نور کشور بود. وی در تابستان امسال فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور شمالغرب بود و علاوه بر روایتگری به تربیت راویان دفاع مقدس نیز پرداخت. شهید فرزانه در تاریخ سی مرداد امسال در منطقه عملیاتی دوپازا در شمالغرب کشور به تشریح این منطقه عملیاتی و ویژگیهای شهید شاخص این منطقه یعنی سردار شهید حاج محسن دین شعاری فرمانده تخریب لشکر 27 محمد رسول الله(ص) پرداخت.


سردار شهید رضا فرزانه در کنار سردار شهید حسین همدانی و سردار گلعلی بابایی در یادمان عملیاتی شمالغرب کشور

وی در این باره گفت: آقامحسن دین شعاری شوخ طبع و بذلهگو بود. بسیجیهای نوجوان که به لشکر میآمدند، آقا محسن کنار آنها مینشست و برایشان فیلم بازی میکرد. اشک میریخت و میگفت: "من هفت هشت سال است که پدر و مادرم را ندیدهام."بعد بسیجیها متوجه میشدند که پدر و مادر این شهید بزرگوار چند سال پیش فوت کردهاند.

پس از عملیات والفجر8 در سال 64، بیشتر اوقات یک سوت بر لب داشت و در جاهایی که محل گذر بود میایستاد. در منطقه عملیاتی کربلای 5، روبروی مقر تاکتیکی لشکر مینشست و وقتی ماشینی رد میشد سوت میزد و میگفت بیا. بعد که میآمد سر به سرش میگذاشت و میگفت درست رانندگی کن. او میخواست شادی در جبهههای جنگ باشد و رزمندگان در صحنههای سخت جنگ روحیهاش را حفظ کنند.


سردار شهید محسن دین شعاری

در عملیات نصر7 ما در شیاری مستقر بودیم و پس از گرفتن ارتفاع باید تدارکات و تسلیحات ما را پشتیبانی میکردند. برای این کار باید جاده زده میشد که جهادسازندگی متولی آن بود. از آنجایی که زمینهای منطقه پر از مین بود باید مسیر احداث جاده مینروبی میشد. آقامحسن دین شعاری نیز در آن عملیات مسئول تخریب بود. ایشان با یک حالت خنده آمد و گفت بروید کنار، این مینروبی کار خودم است. آستینش را بالا زد و مشغول خنثی کردن مینها شد. لابهلای بوتهها سیم تلههایی بود که خطرناک بودند. در این حال مین والمری عمل کرد و حاج محسن دین شعاری آسمانی شد.


این تصویر مربوط به همان خاطرهگویی در ارتفاعات دوپازا است

+ فایل صوتی روایتگری سردار شهید رضا فرزانه:

در رابطه با سردار شهید محسن دین شعاری کتابی با عنوان "معبر دوپازا" به کوشش معصومه حاجی رحیمی و بازبینی و ویرایش جواد کلاته عربی توسط نشر بیست و هفت منتشر شده است.

انتهای پیام/

{$sepehr_old_video_70570}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار