"اربعین"، ظرفیت مناسبی برای به کارگیری پلیس های افتخاری دارد

مدیر کل پلیس افتخاری ناجا با اشاره به جذب بیش از 50 هزار پلیس افتخاری و صدور احکام عضویت برای 27 هزار نفر از آن ها، گفت: اربعین، ظرفیت مناسبی برای به کارگیری پلیس های افتخاری در استان ایلام دارد.
کد خبر: ۷۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ - 15February 2016

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،سرهنگ "محمد رضا اکرمی" در نشست استانی پلیس های افتخاری در ایلام اظهار داشت: پلیس افتخاری بر اساس قانون استخدامی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته و یک پلیس مردمی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به استناد قانون استخدامی ناجا از بین آحاد مردم برای ارتقای احساس امنیت، استفاده از ظرفیت های اجتماعی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، اقدام به جذب و آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی در قالب پلیس افتخاری کرده است.

مدیر کل پلیس افتخاری ناجا گفت: پلیس افتخاری شامل افرادی میشود که داوطلبانه حاضر به همکاری با نیروی انتظامی شدهاند و ناجا این افراد را سازماندهی و به آنان آموزش میدهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار نفر به عنوان پلیس افتخاری جذب شده اند، اظهارداشت: تاکنون اسامی 27 هزار پلیس افتخاری پس از طی مراحل گزینش و فراگیری آموزش های لازم در سامانه اطلاعاتی ناجا ثبت و احکام عضویت آن ها صادر شده است.

سرهنگ اکرمی با بیان این که در ابتدا، پلیس های افتخاری احراز صلاحیت می شوند، گفت: پلیس های افتخاری از میان افراد مورد اعتماد جامعه جذب می شوند که پس از آموزش تخصصی و عمومی در ماموریت های اجتماعی به کارگیری می شوند.

رئیس پلیس افتخاری ناجا با اشاره به اینکه پلیس افتخاری نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی میتواند، ایفا کند گفت: استان ایلام از ظرفیت های مناسبی برای به کارگیری پلیس های افتخاری برخوردار است که نمونه بارز آن، اربعین حسینی است.

منبع:سایت پلیس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار