دکتر گودرزی:

دستگاههای کم کار در حوزه جوانان معرفی خواهند شد / به آینده جوانان در پسا برجام امیدواریم

وزیر ورزش و جوانان کار ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در حوزه اشتغال را آگاه‌سازی دستگاه‌ها برای تحقق اشتغال جوانان و سایر موضوعات مربوط به این حوزه مانند آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۷۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ - 15February 2016

دستگاههای کم کار در حوزه جوانان معرفی خواهند شد / به آینده جوانان در پسا برجام امیدواریم

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی  وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی در حاشیه برگزاری شصتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان این که قبل از سال آینده لیست دستگاههای کم کار در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را در اختیار رسانهها قرار خواهیم داد، افزود: امروز آخرین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور ملی جوانان در سال جاری برگزار شد. هرچقدر که تعداد جلسات برگزار شده این ستاد افزایش مییابد، تعداد دستگاههای شرکت کننده در آن نیز بیشتر می شوند و دستگاهها به مسائل جوانان حساستر میشوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در زمینه تسهیل افزایش اشتغال جوانان، اظهار داشت: کار این ستاد ایجاد اشتغال نیست بلکه آگاهسازی دستگاهها برای تحقق اشتغال جوانان و سایر موضوعات مربوط به این حوزه مانند آسیبهای اجتماعی است. البته مسائل اشتغال و دیگر موضوعات این بخش به طور عام مربوط به مشکلات اقتصادی کشور است که امیدواریم با تحقق برجام شاهد بهبود وضعیت اقتصادی جوانان نیز باشیم.

دکتر محمود گودرزی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل مجلس جوانان نیز خاطرنشان کرد: این مجلس در گذشته توفیقاتی نداشته است اما در چارچوب قوانین قابل اجراست؛ البته مصوبات مجلس جوانان قابلیت اجرایی دارد و تنها به عنوان تمرینی برای اداره کشور به آن نگریسته میشود و ما همچنان پیگیر راهاندازی مجلس جوانان هستیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره برگزاری شورای عالی جوانان، گفت: قرار نیست که هر سه ماه یک بار این جلسات تشکیل شود بلکه باید دستورجلسه مناسب برای آن وجود داشته باشد و امیدواریم در سال آینده یک یا دو جلسه آن را برگزار کنیم.

وی در واکنش به این پرسش که چرا جوانان در جلسات ستاد ساماندهی حضور ندارند، اظهار داشت: عموماً افراد با تجربه باید در این ستاد حضور داشته باشند که البته نمایندگان سمنها تلاشهایی در حوزه جوانان میکنند و نتایج فعالیتهای صورت گرفته در این جلسه مطرح میشود.

گودرزی در ادامه درباره تفکیک حوزه ورزش و جوانان که در جلسه ستاد ملی ساماندهی از سوی استاندار زنجان مطرح شد، گفت: دو دیدگاه در زمینه تفکیک حوزه ورزش از جوانان مطرح بود، شورای عالی جوانان با این کار مخالفت کرد و به اعتقاد اعضای شورای عالی جوانان ادغام دو حوزه ورزش و جوانان براساس قانون انجام شده است و این ادغام باید چند سال تجربه شود تا در زمینه موفق یا نبودن آن به نتیجه رسید.

نظر شما
پربیننده ها