توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در اقصی نقاط دنیا

معاون استاندار خراسان رضوی بر لزوم توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در اقصی نقاط دنیا تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ - 16February 2016

توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در اقصی نقاط دنیا

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  محمدحسن واحدی در دیدار با رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد با اشاره به تدوین سند راهبردی زیارت در عرصه بینالملل، خواستار تشکیل کارگروهی برای تعیین بسته اجرایی این سند شد.

وی با تأکید بر «توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در اقصی نقاط دنیا» افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میتواند پنجره زیارت را در نمایندگیهای فرهنگی ایران در خارج از کشور باز کند تا با استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود، همه با هم بتوانیم در فضای تعاملی و همکاریهای مشترک طرح از مبدأ تا مبدأ را عملیاتی کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به رویکرد زیارت گروهی در این طرح، بر انعقاد تفاهم نامه فیمابین استانداری خراسان رضوی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای گسترش فرهنگ رضوی، تأکید کرد.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد نیز با اشاره به نورانیت انقلاب اسلامی در سراسر جهان، گفت: هر آنچه در انقلاب و نظام اسلامی حاصل شده؛ از برکت خون شهداست، اگر توفیق و نورانیتی در اقدامات و فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور میبینیم، بیشک به برکت خون شهدای عرصه اقتدار فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

حجتالاسلام سید حامد ملکوتیتبار افزود: پنجره زیارت در دل هر مسلمان آزادهای گشوده است و ارتباط قلبی بین ارادتمندان به اسلام ناب و فرهنگ غنی اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: شهر مقدس مشهد، پایتخت معنوی ایران اسلامی است و دومین کلان شهر مذهبی جهان محسوب میشود و همه ساله خیل عظیمی از مشتاقان و پیروان و شیعیان از اقصی نقاط دنیا برای زیارت به این شهر سفر میکنند.

وی تأکید کرد: بیشک هدف اصلی همه زائران، سیراب شدن از سرچشمه معارف اهل بیت(ع) است، بنابراین مهمترین وظیفه ما تسهیل شرایط تشرف عارفانه با بهرهگیری از سبک زندگی رضوی برای نیل به حیات طیبه است و در این راستا  ارایه خدمات رفاهی به زائرین امام رضا (ع) برای زیارت آسان، ارزان و معنوی، از اهم اولویتهاست که اهتمام همه دست اندرکاران را میطلبد.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار