سرلشکر فیروزآبادی تشریح کرد

نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور گفت: این شکل اداره کردن یادمان‌ها علاوه بر زیبایی‌های خاص خود، نشاط روحی و معنوی خاصی را در محله‌های اطراف یادمان ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ - 18February 2016

نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه چهارمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستور کار این جلسه مهم نحوه ساماندهی مزار شهدای گمنام در سراسر کشور بود که هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آن آیین نامهای را به تصویب رساند که بر اساس آن در مراکز استانها و شهرستانها شوراهایی با عضویت امام جمعه، استاندار و فرماندار تشکیل میشود.

وی در ادامه افزود: این شوراها درباره یادمانهایی که برای شهدای گمنام در نقاط مختلف آن استان و شهرستان میخواهد بنا شود سیاستگذاری و برنامه ریزی میکنند تا برای هر نقطهای از زمین که با پیکر پاک شهیدی طیب شده و رفعت گرفتهاست برای آن یادمانی احداث شود که تا ملجأیی برای عاشقان جویای معنویت و عبودیت باشد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه یادمانهای ایجاد شده مانند مسجد و امامزاده خواهند بود، خاطرنشان کرد: در یادمانها هیئت امنا ایجاد خواهد شد و این یادمانها به صورت هیئت امنایی اداره خواهند شد. روحانی، اعضای هیئت امنای مسجد یا امام زاده نزدیک یادمان و مسئول بسیج محل و افرادی که علاقمند هستند و قصد کمک به این زیارت گاه را دارند، این یادمان را اداره میکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با زیبا خواندن این شکل اداره کردن نمادهای فرهنگی در سطح کشور اظهار داشت: در این یادمانها یکسان سازی نمیشود بلکه یک هماهنگ سازی ایجاد میشود؛ درست است که در این یادمانها سیاستگذاریهایی صورت میگیرد، اما مردم همان نقطه که به شهدا دلبستگی دارند و برای یادمانها فعالیت میکنند، همه با هم یک کانون فرهنگی میسازند و بدینوسیله تمام یادمانهای شهدا در سراسر کشور میتواند زیباییهای فرهنگی مربوط به آن منطقه را ارائه و در نهایت در میان مردم آن منطقه نشاط روحی، معنوی و عشق به جاذبه الهی و حسینی ایجاد کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار