امام جمعه قم:

نامزدها نباید از مُدل تبلیغات غربی استفاده کنند

امام جمعه قم تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید از روش‌های غربی در تبلیغات خود استفاده کنند زیرا این روش‌ها نتیجه‌های معکوسی برای آنها خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 19February 2016

نامزدها نباید از مُدل تبلیغات غربی استفاده کنند

به گزارش دفاع پرس از قم، آیتالله سیدهاشم حسینیبوشهری ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه امنیت اهمیت بسیاری برای جامعه بشری دارد، اظهار کرد: امنیت در ابعاد مختلف فردی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تعریف شده است.

وی امنیت اجتماعی را عامل کاهش آسیبهای اجتماعی خواند و اضافه کرد: ناهنجاریهای جامعه امنیت اجتماعی جامعه را تهدید میکند و میتواند آسیبهای مختلفی را برای مردم به دنبال داشته باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه یگانگی جامعه یکی از نیازهای امنیت اجتماعی است خاطرنشان کرد: فلسفه بعثت پیامبران الهی ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه بوده است زیرا در زمانی که جامعه از عدالت برخوردار شود میتواند به امنیت اجتماعی برسد.

وی از عدالت به عنوان زیربنای امنیت اجتماعی نام برد و ادامه داد: منافع جامعه مهمتر از منافع شخصی است؛ جلب مشارکت مردمی یکی از عوامل اصلی تامین امنیت اجتماعی جامعه بوده و در این راستا باید به شیوهای عمل کنیم که اقشار مختلف احساس کنند در جامعه نقشآفرین هستند.

حسینیبوشهری آگاهیبخشی به مردم نسبت به خطرها و آشنایی آنها با حقوق فردی و اجتماعی را از راهکارهای افزایش مشارکت مردمی برشمرد و یادآور شد: مسئولیتهای مردم در قبال جامعه اسلامی باید بیان شود و مردم ادبیات امر به معروف و نهی از منکر را در سطوح مختلف جامعه توسعه دهند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه عاطفه، غیرت و شجاعت باید در میان مردم احیا شود تصریح کرد: احیای این ارزشها در میان مردم سبب میشود که بتوانیم در عرصههای مختلف ناهنجاریهای اجتماعی را تضعیف کنیم.

وی افزود: بر اساس گفتههای امام علی(ع) محور انسان در هر اقدامی باید تقوا باشد تا بتواند در عرصههای مختلف به نتایج مناسب برسد.

حسینیبوشهری با بیان اینکه امسال نیز مردم ایران اسلامی همانند سالهای گذشته در 22 بهمن حماسه دیگری را خلق کردند، مطرح کرد: ایستادگی بر آرمانهای انقلاب شعار اصلی این راهپیمایی بوده است و مردم قم در میان دیگر استانها حضور گستردهای در این حرکت داشتهاند.

وی از حضور سلایق مختلف در راهپیمایی 22 بهمن یاد کرد و گفت: 22 بهمن هویت ملی، دینی و اسلامی ایران است به همین علت سلایق مختلف با شعارهای مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و لزوم تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

امام جمعه قم به تبلیغات گسترده دشمنان برای کاهش جمعیت راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ادامه داد: ملت حامی دوستداران انقلاب است؛ مسئولان نباید مردم را در چالشهای زندگی فراموش کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان برای دلسرد کردن ملت نسبت به حضور در انتخابات تبلیغات سنگینی را آغاز کردهاند عنوان کرد: در این حرکتها شورای نگهبان را زیر سئوال میبرد و برای انتخاب شخصیتها خط و نشان میکشد، ملت ایران باید به این موضوع توجه کنند که هر گلایهای نیز داشته باشیم در انتخابات حضور پرشوری را رقم میزنیم زیرا تعداد آرای ملت پاسخ محکمی به دشمنان نظام و اسلام است.

امام جمعه قم از ویژگیهای انتخاب اصلح یاد و اظهار کرد: مجلس در راس امور است و مسیر و جهتگیری مجلس باید در راستای اهداف انقلاب باشد، بعد از ارتحال امام خمینی(ره) خبرگان رهبری برگ زرینی را در دفتر نظام اسلامی رقم زد.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات عزت ملی، پرچم پرافتخار و مظهر مردمسالاری دینی است؛ کاندیداها و هواداران باید در تبلیغات خود مرزهای قانونی را رعایت و نباید یکدیگر را تخریب کنند.

حسینیبوشهری با اشاره به اینکه فضای جامعه اسلامی تا رسیدن به روز انتخابات باید آرام باشد مطرح کرد: کاندیداها نباید از روشهای غربی در تبلیغات خود استفاده کنند زیرا این روشها نتیجههای معکوسی برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: 29 بهمن امتداد 19 دی مردم قم بوده و زمانشناسی و درک موقعیت کنونی مردم آذربایجان نیز قابل تقدیر است زیرا این افراد به خوبی در صحنه درخشیدهاند.

مدیر حوزههای علمیه با تاکید بر اینکه شهدای روحانیت نشان داده که این قشر فقط اهل سخنرانی نیستند مطرح کرد: پیروزیهای اخیر ارتش سوریه و آزادی برخی از شهرها کمر تکفیریها را شکسته به همین علت آمریکا و برخی از همسایگان سراسیمه شده و از حمله نظامی سخن به میان میآورند در صورتی که در نهایت حامیان انقلاب با تکیه بر آرمانهای اسلامی به پیروزی میرسند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار