احمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

آمادگی بسیج مستضعفین برای ساماندهی گروه‌های جهادی/ خوزستان، سیستان و کرمان اولویت نخست جهادگران

مدیرروابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آمادگی بسیج برای ساماندهی گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های خودجوش مناطق محروم‌تر را انتخاب می‌کنند و خوزستان، سیستان و کرمان بیشتر مورد توجه جهادگران است.
کد خبر: ۷۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 20February 2016

آمادگی بسیج مستضعفین برای ساماندهی گروه‌های جهادی/ خوزستان، سیستان و کرمان اولویت نخست جهادگران

"اسماعیل احمدی" مدیرروابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در تشریح برنامههای امسال این سازمان در برگزاری هرچه بهتر اردوهای جهادی گفت: از 17 اردیبهشت سال 79 رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند تا با حمایتهای سازمان بسیج مستضعفین تعداد زیادی از گروههای جهادی در دانشگاهها، مدارس و مساجد راهاندازی شد.

وی افزود: هزاران گروه در سراسر کشور فعالیت دارند. اولویت این گروهها محرومیت زدایی در شهرها و استانها است که در ایام تعطیلات و به خصوص نوروز به مناطق محروم سفر میکنند. گروههای جهادی فصلی نیز صرفا در ایام تابستان و نوروز فعال هستند و در ایام دیگر به تحصیل و کار میپردازند.

** برخی مسئولین با بیتوجهی به گروههای جهادی به دنبال اشرافیگری هستند

احمدی تصریح کرد: با توجه به داوطلبانه بودن شرکت در این اردوها افراد علاقهمند بدون هیچ گونه مزد و دریافت وجهی فعالیت میکنند و زمان ارزشمند خود را در خدمت به انقلاب و محرومین به کار میگیرند. شاهد ضعف و قدرت گروهها در زمانهای مختلف هستیم که تلاش است مشکلات حل شود و بهترین خدمات با حداقل امکانات ارائه شود.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به میزان ارائه امکانات به گروههای جهادی از سوی بسیج اشاره کرد و بیان داشت: ارائه امکانات از طرف ما بستگی به حمایت دولت از فعالیتهای جهادی و محرومیت زدایی دارد. برخی از دولتها حمایت میکنند و برخی حمایت نمیکنند. برخی از مسئولین گروههای جهادی را بازوی قدرتمند و چشم خود میداند و ممکن است مسئولی نیز باشد که به مناطق محروم توجهی نداشته و به دنبال اشرافیگری باشد. اینگونه افراد گروههای جهادی را مزاحم میدانند که میخواهند محرومیت را گوشزد کنند.

وی ادامه داد: گروههای جهادی به این جهت که خود را سرباز ولایت میدانند با پشتوانه مردمی که در سیره دینی ما آمده است تلاش دارند در انواع زمینهها بهترین خدمت را انجام دهند و از آنجا که غالب تشکیلات را افراد متخصص تشکیل میدهند همواره شاهد رضایت مردم به عنوان مخاطب اصلی هستیم.

** اردوهای جهادی بهترین گزینه گردشگری فعال

احمدی به تاثیر مثبت حضور گروههای جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی تنها برنامهای است که مخاطبان آن از همه فعالیتها راضی هستند و هیچ فعالیت دیگری را به اندازه اردوهای جهادی نداریم که رضایت را در مخاطبین ایجاد کند. گروهی نیست به روستا و منطقهای محروم سفر کند و مردم روستا پیگیر این نباشند که دوباره به روستا برگردد و این نشان میدهد که فعالیتها اثرگذار است.

مدیر روابط عمومی بسیج مستضعفین اردوهای جهادی را بهترین گزینهی گردشگری فعال دانست و اضافه کرد: اگر به فکر صنعت گردشگری هستیم اردوهای جهادی بهترین گزینه برای گردشگری فعال است که با آن دل و جان انسان صفا میگیرد. وقتی متخصص، دانشجو، طلبه و پزشکی به مناطق محروم سفر میکند علاوه بر اینکه به دیدن تاریخ و فرهنگ جغرافیایی جدید میرود خدمتی هم ارائه میکند.

احمدی با تاکید بر پیشرفت کمی و کیفی اردوهای جهادی با حمایت مسئولین ابراز داشت: برای دانستن اهمیت و جایگاه اردوهای جهادی کافی است هر ایرانی به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کند که بسیار زیبا و خیره کننده جهادگران را تشویق میکنند.

** گروهها مناطقی را انتخاب می کنند که محرومتر است/ خوزستان، سیستان و کرمان اولویت نخست جهادگران

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به استقبال گروههای جهادی برای حضور در مناطق محرومتر اشاره کرد و گفت: گروهها، خودجوش مناطقی را انتخاب میکنند که محرومتر است و خوزستان، سیستان و کرمان بیشتر مورد توجه جهادگران است. از سوی سازمان بسیج هیچ سفارشی برای منطقهای خاص صورت نمیگیرد و هرجا محدودیت بیشتر باشد تمایل گروهها برای حضور در آن منطقه بیشتر است.

وی افزود: اگر بسیج توانسته دهها هزار پایگاه شامل پایگاه برادران و خواهران در حوزههای تخصصی دانشگاهی، ادارات و کارخانجات تا شکل گیری بسیج اقشار را در گسترهای کمی و کیفی سازماندهی کند، میتواند یکی از ارکان فعالیتهای خود را به گروههای جهادی اختصاص دهد.

** آمادگی بسیج برای ساماندهی گروههای جهادی در سراسر کشور

احمدی ادامه داد: اگر امروز همه بخواهند آموزش نظامی ببینند ما با تشکیل هزاران گردان عاشورا و الزهرا امکان آموزش نظامی برای همه را داریم و اگر هزاران گروه جهادی تشکیل شود سازمان بسیج مستضعفین آمادگی سازماندهی این گروهها را دارد، البته در بحث مالی همه فعالیتهای بسیج به وسیله خود بسیجیان و با استفاده از بودجه محلی و خیرین انجام میشود ولی با توجه به این بودجه اندک و کمیت نیروهای انسانی، فعالیتهای گستردهی انجام شده بی نظیر است. اساس کار گروههای جهادی بر پایه کار خیر و انفاق بوده و اینگونه نیست که به بودجه بسیج متکی باشد و تا به امروز گروهها موفق بودهاند با همکاری خیرین و مردم کار را پیش ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها