دنباله روی بحرین و امارات از تصمیم ضد لبنانی سعودی

بحرین و امارات عربی متحده حمایت کامل خودشان را از تصمیم عربستان سعودی درخصوص لبنان به‌ویژه متوقف کردن کمک ۳ میلیارد دلاری به ارتش این کشور اعلام کردند.
کد خبر: ۷۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 20February 2016

دنباله روی بحرین و امارات از تصمیم ضد لبنانی سعودی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت خارجه امارات، عصر جمعه در بیانیهای حمایت کامل خود را از تصمیم عربستان سعودی به بازنگری کلی در روابط ریاض و بیروت و توقف حمایتهای تسلیحاتی 3 میلیارد دلاری از ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد.

 وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود مدعی شده است «عربستان سعودی این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که بهرغم تماس با طرفهای ذیربط لبنانی، ولی لبنان مواضع منفی خود درقبال اجماع عربی به صورتی واضح، توهینآمیز، نگرانکننده و تعجبآور تکرار میکند.»

امارات در این بیانیه افزود: « تصمیمات رسمی لبنان علیه منافع این کشور و محیط عربی پیرامون آن به خدمت گرفته شده است. این امر از سلطه به اصطلاح حزبالله و اقدام آن در مصادره کردن تصمیمات رسمی لبنان واضح و نمایان است. این وضعیت باعث شده که موضع لبنان در تضاد با منافع کلی اعراب باشد.»

رژیم بحرین نیز در بیانیهای حمایت خود را از تصمیم ضد لبنانی عربستان سعودی اعلام کرد و مدعی شد، این تصمیم در نتیجه مواضع رسمی و تکراری لبنان، که کاملا با مصالح عربی در تناقض است و اجماع عربی را نقض میکند، اتخاذ شده است.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین که خبرگزاری رسمی این کشور (بنا) آن را منتشر کرده، آمده است: «این تصمیم عربستان علیه لبنان به خاطر علاقه زیاد آن به ملت برادر لبنان است تا اسیر دیکتههای طرفهای خارجی و سیطره حزبالله[ که زعم این کشور]  تصمیمگیری در لبنان را به کنترل خود درآورده، اتخاذ شده است.»

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس)، روز جمعه گزارش داد که دولت آن کشور کمک 3 میلیارد دلاری به ارتش لبنان برای خرید تسلیحات ساخت فرانسه را معلق کرده است.

مقامهای عربستان سعودی مدعی شدهاند که دلیل این تصمیم محکوم نکردن حمله به سفارت عربستان در تهران از سوی دولت لبنان است.

حزبالله لبنان در واکنش به اقدام عربستان در متوقف کردن کمک 3میلیاردی خود به ارتش لبنان تأکید کرد تمام دنیا میدانند که عربستان از بحران مالی شدید رنج میبرد.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار