شوخی دو فرمانده شهید لشکر فاطمیون+فیلم

فیلم پیش رو لحظاتی از شوخی دو فرمانده لشکر فاطمیون "شهید مصطفی صدرزاده" و "شهید رضا خاوری" را در جبهه های نبرد نشان می دهد.
کد خبر: ۷۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 21February 2016

شوخی دو فرمانده شهید لشکر فاطمیون+فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نام لشکر فاطمیون نام آشنای این روزهای میدان های جنگ سوریه است اخبار داغ تحولات نظامی در این کشور کوچک به نام لشکری متشکل از افغانستانی ها گره خورده است هر جا خبری از آزادی و پیروزی رزمندگان مقاومت به گوش می رسد نامی از فاطمیون و مردان مقاومش به میان می آید. نام بردن از شهدایی که روزگاری در غربت و به عشق دفاع ار حریم حرمت مرقد مطهر حضرت زینب(س) به سوریه سفر کردند امروز به واسطه رشادت های همرزمانشان که سال ها شرایط سخت دوری از خانواده را برای پشتیبانی از جبهه مقاومت به جان خریده اند پررنگ شده است. نام آشنای شهدایی چون ابوحامد، فاتح، مهدی صابری، سید ابراهیم و بسیاری دیگر که درخت پر بار امروز فاطمیون ثمره خون آنان است.

شهید "رضا خاوری" با نام جهادی "حجت" از اولین نیروهای لشکر فاطمیون بود. لشکری که ابتدا با 25 نفر و با فرماندهی "ابوحامد" تشکیل و آماده حرکت به سمت سوریه شد. در دومین اعزام نیروهای فاطمیون به سوریه شهید خاوری به عنوان یکی از رزمندگان وارد میدان جهاد می شود. وی از دوستان و همرزمان نزدیک شهید ابوحامد و از اولین مجروحان لشکر فاطمیون بود.

شهید حجت خاوری پس از مدتی به عنوان "مشاور عملیاتی" در قرارگاه حلب منصوب می شود و پس از شهادت ابوحامد به عنوان فرمانده گردان "الزهرا (س)" به جهاد در راه اسلام ادامه می دهد. وی محرم امسال و چند روز مانده به عاشورای حسینی در سوریه به شهادت رسید.

"شهید مصطفی صدرزاده" از دیگر فرماندهان لشکر فاطمیون و فرمانده گردان عمار بود که در سال 92 با تلاش و علیرغم ممانعت حضور ایرانی ها در جمع فاطمیون به این لشکر پیوست. وی متولد سال 1365 و دانشجوی ترم آخر رشته ادیان و عرفان در دانشگاه آزاد تهران مرکز بود. وی طی مدت حضورش در سوریه 8 بار مجروح شد و سرانجام در روز تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه فیلمی از شهید "رضا خاوری" و شهید "مصطفی صدرزاده" آمده است که این دو فرمانده را در جبهه های نبرد نشان می دهد

{$sepehr_old_video_71223}
نظر شما
پربیننده ها