بنیاد تحقیقات بین‌المللی صلح استکهلم:

آمریکا فروشنده یک سوم تسلیحات جهان است

یک نهاد تحقیقاتی سوئدی در گزارشی اعلام کرد آمارهای فروش تسلیحات در سال‌های 2011 تا 2015 نشان می‌دهد که آمریکا با فروش یک سوم تسلیحات در جهان رتبه اول را دارد.
کد خبر: ۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ - 22February 2016

آمریکا فروشنده یک سوم تسلیحات جهان است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، آمارها حاکی از آن است که آمریکا بیشترین حجم فروش تسلیحات در جهان را فروخته و پس از آن روسیه در جایگاه دومی قرار دارد.

در حالی که انتقادات گروههای حقوق بشری به فروش تسلیحات غرب به کشورهایی چون عربستان سعودی، بحرین و تعدادی دیگر از کشورها ادامه دارد، آمارها حاکی است که واشنگتن به تنهایی یک سوم از میزان فروش تسلیحاتی جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیاد تحقیقات بینالمللی صلح استکهلم با انتشار گزارشی درباره میزان فروش تسلیحات بین سالهای 2011 تا 2015 تاکید کرده که آمریکا همچنان بیشترین میزان تسلیحات را در جهان فروخته است.

بنابر این گزارش، حجم فروش تسلیحات آمریکا طی 5 سال گذشته در قیاس با سالهای 2006 تا 2010 به میزان 27 درصد افزایش یافته است.

روسیه هم پس از آمریکا در رده دوم فروش تسلیحاتی دست یافته و یک چهارم از میزان فروش سلاح در جهان از آن این کشور بوده است.

پس از آمریکا و روسیه، چین، فرانسه و آلمان در ردههای بعدی بیشترین میزان فروش تسلیحات در جهان را از آن خودشان کردهاند.

فروش تسلیحاتی چین در حد فاصل سالهای 2011 تا 2015 در قیاس با پنج سال قبل از آن، بیش از 88  درصد افزایش یافته و البته میزان فروش فرانسه 9.8 درصد و فروش تسلیحات آلمانی هم 50 درصد کاهش داشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار