به بهانه درگذشت پدر شهیدان اکبری؛

روستایی که با شهادت اکبری‌ها و یوسفی‌ها به شهیدآباد تغییر نام یافت

روستای شهیدآباد خرم‌بید استان فارس در دوران دفاع مقدس 43 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که 33 شهید از خانواده اکبری‌ها و 7 شهید از خانواده یوسفی‌ها هستند.
کد خبر: ۷۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ - 22February 2016

روستایی که با شهادت اکبری‌ها و یوسفی‌ها به شهیدآباد تغییر نام یافت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روز گذشته(دوشنبه) پدر شهیدان عین اله، محمد شفیع، هدایت اله و نورالدین اکبری از اهالی روستای شهیدآباد استان فارس براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

پدر شهیدان اکبری تنها پدر 4 شهیدی این روستای کوچک و کم جمعیت و یکی از 2 پدر 4 شهیدان استان فارس بود. روستای شهید آباد در دوران دفاع مقدس 43 شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرد. نکتهی قابل توجهتر این است که از جمع 43 شهید این روستا 33 شهید از خانوادهی اکبریها  و 7 شهید از خانواده یوسفیها هستند. همین موضوع باعث شد تا نام روستایی که در بخش مشهدمرغاب شهرستان خرمبید استان فارس و 150 کیلومتری شیراز قرار دارد به شهید آباد تغییر یابد.

نام این روستا پیش از این چمیان بوده است و اکنون نزدیک به هفتصد نفر جمعیت دارد. شهیدآباد خرم بید علاوه بر 43  شهید، 50 جانباز نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین تمام افرادی که در این روستا زندگی میکنند انتساب فامیلی نزدیکی با شهدا دارند.

جهت آشنایی با روستاهایی که نامشان به شهیدآباد تغییر یافت، پیشنهاد میشود اینجا را بخوانید البته نام روستای شهیدآباد تنکابن از قلم افتاده است.

خاطرنشان میسازد حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تابستان سال گذشته در نشست خبری با اهالی رسانه اعلام کرد که 181 خانواده 4 شهیدی در کشور داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار