معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه:

کاهش 10درصدی جمعیت زندان ها

معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی دولت بودجه دستگاه قضایی را تا یک سوم کاهش می‌دهد و ما در مجلس پیگیری می‌کنیم تا این بودجه افزایش یابد.
کد خبر: ۷۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ - 23February 2016

کاهش 10درصدی جمعیت زندان ها

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، ذبیحالله خدائیان در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار شد، اظهار داشت: ما در بحث زندانیزدایی نباید تکلیفی را بر دوش دستگاه قضایی بگذاریم که از توان آن خارج است.

وی با بیان اینکه باید 10 درصد از جمعیت زندانها کاسته شود، گفت: وقتی موضوع مطرح میشود سوال پیش میآید دستگاه قضایی در ارتکاب جرم آن دخیل است.

معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه به پرونده افرادی که مرتکب جرم میشوند رسیدگی میکند و ممکن است این رسیدگی منجر به بازداشت شدن شخص شود.

خدائیان در ادامه به بحث جذب سالانه 500 قاضی اشاره کرد و گفت: ما به دولت پیشنهاد داده بودیم به همراه هر قاضی سه کارمند جذب شود، اما هنوز دولت با این موضوع موافقت نکرده است.

وی با ابراز گلایه از اینکه گاهی دولت بودجه قضایی را تا یک سوم کاهش میدهد، گفت: ما در مجلس پیگیری میکنیم تا این بودجه افزایش یابد در برنامه امسال پیشنهاد ما این بود که سه درصد به بودجه درآمده هزینهای دستگاه قضا اضافه شود اما این موضوع با مخالفت دولت مواجه شد که به طور قطع ما در عمل با مشکل مواجه میشویم.

نظر شما
پربیننده ها