هشدار علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا/

ایران، روسیه و چین فن‌آوری دریایی آمریکا را به چالش کشیده‌اند

گزارش ویژه اندیشکده آمریکایی حکایت از پایان برتری مطلق نیروی دریایی آمریکا در جهان با ظهور کشورهای ایران، روسیه و چین و سرمایه‌گذاری آن‌ها روی سامانه‌های دفاعی و تهاجمی دارد.
کد خبر: ۷۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ - 24February 2016

ایران، روسیه و چین فن‌آوری دریایی آمریکا را به چالش کشیده‌اند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اندیشکده آمریکایی «امنیت آمریکای نوین» در گزارشی به نام «هشدار قرمز برای نیروی دریایی آمریکا» نوشت: برتری تمام عیار نیروی دریایی آمریکا به ویژه ناوهای هواپیمابر آن در برابر رقبایی چون روسیه، چین و ایران به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، برتری بلامنازع نیروی دریایی آمریکا در جهان در حال خاتمه است زیرا کشورهایی چون چین، روسیه و ایران درحال توسعه سامانههای دفاعی هستند.

در این گزارش آمده است: ایجاد راهبردهایی با نام  منطقه عدم دسترسی» یا «دسترسی ممنوع» از سوی نیروهای دشمن تهدید رو به رشدی برابر ناوهای هواپیمابر آمریکا محسوب میشوند و در حالیکه نیروی دریایی آمریکا از آزادی عمل خود در اقیانوسهای جهان بهرهمند میشود، اما روزهای بدون چالش و برتری بلامنازع در حال خاتمه هستند.

 

اندیشکده امنیت آمریکای نوشت: برخی کشورها چون چین، روسیه و ایران در سالهای اخیر در ایجاد مناطق دسترس ممنوع با قابلیتهایی چون سامانه دفاع هوایی پیشرفته، موشکهای بالستیک و کروز ضدکشتی، زیردریایی و ناوهای هواپیمابر سرمایه گذاری کردهاند. قابلیتهایی که در سالهای آتی متعدد میشوند.

 

در بخش دیگر گزارش یاد شده با توصیه بر آمریکا آمده است: آمریکا باید به بررسی ارتباط بین بخش هوایی و ناوهای خود پرداخته و گزینههای نوین خلاقانه را برای عملیات آینده فراهم آورد.

 در این گزارش ضمن اشاره به وجود موشکهای سطح به هوای چین موسوم به «HQ-9» در نزدیکی سواحل مصنوعی این کشور علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا، بر سرمایه گذاری واشنگتن بر زیر دریاییها و پهپادهای دور پرواز قابل نشست و برخاست بر ناوهای هواپیمابر اشاره شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها