معاون فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه:

مردم عکس آنچه انگلیس دوست دارد عمل می‌کنند/ بی‌بی‌سی دچار بحران مشروعیت شده است

حجت الاسلام هادی صادقی گفت: در شرایطی که کشورهای اروپایی با مشکلات زیاد اقتصادی روبه‌رو هستند، بی‌بی‌سی هزینه‌های زیادی را روی دست دولت انگلستان می‌گذارد که آخر سر هم موفق نمی‌شوند.
کد خبر: ۷۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 24February 2016

مردم عکس آنچه انگلیس دوست دارد عمل می‌کنند/ بی‌بی‌سی دچار بحران مشروعیت شده است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه در خصوص دخالتهای اخیر رسانهی خاندان سلطنتی انگلیس(بیبیسی) در امورات داخلی کشور گفت: دولت انگلیس و رسانههای آن قبل از این خیلی هوشمندانهتر کار میکردند و من فکر میکنم اینها دچار یک افت هوشمندی رسانهای شدهاند.

وی افزود: دلیل این افت رسانههای انگلیسی این است که خیلی علنی کار میکنند و وقتی علنی کار میکنند واکنش مردم ما به این حرکت علنی آنها پاسخ منفی خواهد بود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه اظهارداشت: پیشبینی من این است که مردم ما هوشیارتر خواهند شد و اتفاقا عکس آن چیزی که آنها میخواهند حرکت میکنند. البته جریانات مختلفی وجود دارند و این را نمیشود انکار کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه احتمال میدهم که اگر انگلیسیها این حرکت را انجام نمیدادند شاید بیشتر به اهدافشان میرسیدند عنوان کرد: ممکن است برخی بپرسند که چرا بیبیسی که یک رسانه حرفهای است این اشتباه را مرتکب شده است؟ من گمان میکنم اینها از جای دیگری تحت فشار باشند.

وی تصریح کرد: شاید بیبیسی دچار یک بحران مشروعیت شده باشد، احساس میکند باید اثرگذاری خود را برای بعضی از مسئولان وصاحبانش نشان بدهد تا بتواند بقا داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد:در شرایطی که کشورهای اروپایی با مشکلات زیاد اقتصادی روبهرو هستند، بیبیسی هزینههای زیادی را روی دست دولت انگلستان میگذارد و خیلی توجیه ندارد که این همه هزینه کنند برای اینکه بخواهند برای جامعه ما نسخه بپیچند و دستور العمل بدهند و آخر سر هم موفق نباشند.

صادقی تصریح کرد: این ها میخواهند نشان دهند که ما موفقیم و اثرگذاری هم داریم و به همین خاطر صریح وارد قضیه شدهاند.

وی افزود: دومین علتی که حدس میزنم باشد، این است که خود دولت انگلستان هم نیازمند چنین قدرتنمایی است، چرا که در عرصههای مختلف اینها خیلی جاها نتوانستند اقتدار خودشان را مثل گذشتهها نشان بدهند و مرتب شکستهای مختلفی را تجربه کردهاند و الان میخواهند نشان دهند که در عرصه بین الملل موثرند و به همین خاطر آمدهاند و صریح وارد قضیه شدهاند.

معاون فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه اگر این توجیهات در میان نباشد انگلیسیها به لحاظ رسانهای کار غیرحرفهای کردهاند که آمدهاند و صراحتا به دخالت می پردازند، عنوان کرد: اینها وقتی این را اعلام میکنند نشان میدهند که نقطه مخالفشان و کسانی که در راس دشمنی با اینها قرار دارند کسانی هستند که دارند تردشان میکنند.

صادقی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که در مقابل این دخالت انگلیسیها سکوت کردهاند هم باید موضعگیری کنند و نشان بدهند که مردم این کشور به بیگانه نه میگویند و این نه بزرگی که مردم به بیگانگان میگویند را همهی جناحها باید پشتش بایستند چرا که دیگر اینجا بحث این جناح و آن جناح نیست بلکه بحث دخالت اجنبی در جامعه ما است و همه باید به این دخالت نه بگویند و بگویند کسانی که شما میخواهید نباشند ما میگوییم باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت برخی از مفسدان اقتصادی از لیستهای انتخاباتی گفت: تا وقتی تخلفی صورت نگرفته قوه قضاییه نباید کاری کند، دادستانهای کل کشور وظیفه دارند رصد کنند و هرکجا که تخلف قانونی صورت گرفت جلوی آن را بگیرند.

صادقی با اشاره به اینکه باید هوشیاری سیاسی مردم را بالا برد، اظهار داشت:  صرف نظر از برخورد حقوقی و قضایی ما بحث سیاسی داریم و در عرصه سیاسی باید مراقبتهایمان را بالاببریم یعنی هوشیاری سیاسی مردم باید آنقدر افزوده شود که وقتی میبینند در این حمایت ها یک فردی که سابقه خوبی ندارد یا سابقه فساد اقتصادی دارد، پشت سر جریانی قرار میگیرد، باید برای آیندهشان احساس خطر کنند، آنجا دیگر مردم باید تعیین کنند و باهوشیاری خودشان به آنها رای ندهند.

 

منبع: راه دانا

نظر شما
پربیننده ها