وداع همزمان با پیکر دو شهیدی که به فاصله ۳۰ سال از هم به شهادت رسیدند

مراسم وداع با پیکر یک شهید مدافع حرم و یک شهید از دوران دفاع مقدس که به فاصله سی سال از هم به شهادت رسیدند همزمان در معراج شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ - 24February 2016

وداع همزمان با پیکر دو شهیدی که به فاصله ۳۰ سال از هم به شهادت رسیدند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صبح امروز چهارشنبه پنجم اسفندماه سال 94 مراسم دیدار با پیکر شهید تازه تفحص شده جزیره امالرصاص سعید حیدری بعد از گذشت 30 سال از شهادتش در معراج شهدای مرکز برگزار شد در این مراسم مادر، پدر، خواهران ، برادران و بستگان شهید حضور داشتند و بعد از گذشت سالها با پیکر شهیدشان دیدار کردند.

این شهید 18 ساله تهرانی در عملیات ایذایی والفجر 8 به شهادت رسید و پیکر او طی نخستین عملیات تفحص در جزیره امالرصاص به همراه پلاک شناسایی کشف شده است.

همزمان با دیدار پیکر این شهید دوران دفاع مقدس مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم قزوینی نیز برگزار شد. در  این وداع صمیمانه تابوت پیکر شهید مدافع حرم و تابوت پیکر شهید دفاع مقدس در کنار یکدیگر قرار گرفت و دوستان و بستگان شهدا با پیکرها وداع کردند.

مراسم قرائت زیارت عاشورا در جوار ابدان مطهر شهدا با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد و مداح اهل بیت با اشاره به فاصله زمانی این دو شهید والامقام به هدف مشترک آنها اشاره کرد و گفت: اگرچه 30 سال بین شهادت این دو فاصله است اما هر دو برای دفاع از حریم مقدس اهل بیت و انقلاب اسلامی فدا شدهاند.

طلبه شهید «حجت اسدی»؛ یکی از فعالان فرهنگی استان قزوین یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بود که در کسوت خادمی شهدا در یادمانهای مختلف دفاع مقدس به زائران راهیان نور خدمت میکرد. او چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد و توسط تروریستهای تفکیری در سن 34 سالگی و در شب شهادت حضرت زهرا(س) به شهادت رسید از او سه فرزند پسر به یادگار مانده است.

شهید «سعید حیدری» متولد 1347 تهران از تیپ «المهدی» لشکر 10 سیدالشهدا به جبهه اعزام شده بود که در 21 بهمنماه  سال 1364 در تک ایذایی والفجر 8 به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت. هویت پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 30 سال به وسیله پلاک شناسایی شد. او فرزند نخست خانواده بود که در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

دوشنبه سوم اسفندماه 94 در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر 68 شهید تازه تفحص شده به کشور، سردار سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با روایت این ماجرا گفت: «چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آنها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش DNA برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله بهزودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.»

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار