در گفت و گوی دفاع پرس با پدر شهید «سعید حیدری» مطرح شد؛

روایت پدر از آخرین نگاه فرزند/ 30 سال گریه کردیم و هر سال یادواره گرفتیم

پدر شهید «سعید حیدری» گفت: 30 سال گریه کردیم و هر سال برای شهید یادواره گرفتیم. امسال همه شاهد بودند که در مراسم سالگرد شهادتش چه جمعیتی حضور داشتند.
کد خبر: ۷۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 25February 2016

روایت پدر از آخرین نگاه فرزند/ 30 سال گریه کردیم و هر سال یادواره گرفتیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روز گذشته چهارشنبه 5 اسفندماه پس از 30 سال چشم انتظاری خانواده شهید دفاع مقدس "سعید حیدری" با  پیکر عزیز تازه از سفر برگشته خود دیدار کردند.

سه شنبه 4 اسفندماه 94 بود که مسئولان معراج الشهدای تهران با حضور در خانه شهید خبر پیدا شدن پیکر شهید سعید حیدری را بعد گذشت 30 سال از شهادت به خانواده شهید اطلاع دادند.

در مراسم دیدار که در معراج الشهدای تهران صورت پدر، مادر، خواهران، برادران و بستگان، باقی مانده ی پیکر شهید را در آغوش کشیدند. پدر شهید که سال های زیادی را چشم به راه آمدن خبری از فرزندش گذرانده بود در میان گریه ی خانواده و بستگان، پیکر فرزندش را که حالا جز چند تکه استخوان چیزی از آن باقی نمانده بود در بغل گرفت.

پدر شهید رو به حاضران در مراسم کرد و گفت: "30 سال گریه کردیم وهر سال برای شهید یادواره گرفتیم. امسال همه شاهد بودند که در مراسم سالگرد شهادتش چه جمعیتی حضور داشت."

وی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کرد و ادامه داد:گ پسرم 18 سالش بود که به جبهه رفت. کلاس سوم راهنمایی را که خواند درس را ادامه نداد و در تراشکاری مشغول به کار شد.  هر شب به مسجد می رفت."

پدر شهید حیدری افزود: "اول به جبهه کردستان رفت. سه ماه آنجا بود و برگشت. گفت می خواهم به جبهه جنوب بروم. گفتم پسرم تو دینت را به اسلام ادا کردی. گفت نه، امام فرموده اند به جبهه بروید. گفت ایندفعه که از جنوب برگشتم دیگر به جبهه نمی روم. رفت و دیگر برنگشت. الان همرزمش هم اینجاست. می دانست که برود دیگر برنمی گردد."

پدر در تکمیل حرفهایش آنجا که می پرسیم راضی به رفتن فرزندت بودی گفت: "بله. به والله که راضی بودم و ادامه می دهد: برای دین و اسلام رفت. پولی و ثروتی در کار نبود فقط برای دینش رفت. به قول یکی از دوستانش که می گفت مشخص بود سعید شهید می شود. سرش را حنا بسته بود و ..."

پدر چشم انتظار آخرین دیدار فرزندش را روایت کرد و توضیح داد: "حرف خاصی نزد. فقط لحظه ی آخری که می خواست برای همیشه برود وقتی با فاصله چند متر از ما دور شد 3 بار برگشت و من را نگاه کرد. دیگر حرفی نزد و رفت."

شهید سعید حیدری نخستین شهید از 68 شهید تازه تفحص شده است که روز دوشنبه(3 اسفند) از طریق اروند وارد کشور شدند.وی از شهدایی بود که در تک ایذایی والفجر 8 در جزیره امالرصاص به شهادت رسید و طی نخستین عملیات تفحص در جزیره امالرصاص توسط کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکرش کشف شد.

شهید »سعید حیدری» متولد 1347 تهران از گردان المهدی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به جبهه اعزام شده بود که در 21 بهمنماه سال 1364 در تک ایذایی والفجر 8 به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت.هویت پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 30 سال به وسیله پلاک شناسایی شد. او فرزند نخست خانواده بود که در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار