به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «سعید عبدی» مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی اظهار داشت: این پروژه که به دلیل اهمیت بالای مسیر در حملونقل سنگآهن و کاهش خطرات ترافیکی اجرا میشود، با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال و در بازه زمانی یکساله عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: پروژه دوباندهسازی جاده تربت حیدریه به خواف که بخشی از مسیر دسترسی به کانسارهای سنگآهن سنگان است، از آذرماه سال جاری وارد فاز اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با اشاره به تعهدات شرکت در این پروژه گفت: عملیات اجرایی شامل احداث باند دوم قطعه چهارم محور تربت حیدریه به سنگان (فاز یک) به طول ۵/۸ کیلومتر است.
عبدی ادامه داد: این عملیات شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت، احداث پلهای مسیر، دوربرگردان، نصب گاردریل و هندریل، جداکنندههای ترافیکی، خط کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی خواهد بود.
وی درباره اهمیت و ضرورت اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: این محور به دلیل تردد روزانه بیش از ۲ هزار وسیله نقلیه سنگین، یکی از مسیرهای پرتردد و حادثهخیز جنوب خراسان رضوی است. بیشتر طول این جاده ۱۳۰ کیلومتری یکطرفه بوده که منجر به وقوع حوادث ناگوار میشود.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی دوباندهسازی این محور را گامی مؤثر در کاهش خطرات ترافیکی و بهبود ایمنی جاده عنوان کرد.
عبدی با اشاره به نقش این مسیر در جابهجایی محصولات معدنی گفت: مجموعه کانسارهای سنگآهن سنگان خواف با ۳۰ درصد از ذخایر سنگآهن کشور در این منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: این کانسارها به دو مسیر اصلی مشهد - تربتحیدریه - خواف- سنگان و مشهد - فریمان - تربتجام - تایباد - سنگان متصل هستند که جاده خواف به تربتحیدریه نقش کلیدی در تسهیل تردد دارد.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی درباره موقعیت و مشخصات پروژه نیز تصریح کرد: پروژه مذکور از محدوده شهر سلامی آغاز میشود و در نزدیکی خلیلآباد به پایان میرسد.
عبدی ابراز امیدواری کرد که این پروژه بتواند ضمن تسهیل حملونقل، ایمنی جاده را برای تمامی کاربران بهبود بخشد و نقش مؤثری در توسعه منطقه ایفا کند.
انتهای پیام/