مدیر بالگردسازی «غازان» روسیه:

ایران از روسیه آمبولانس هوایی می‌خرد

هیئت اعزامی وزارت بهداشت کشورمان به روسیه بالگردهای چند منظوره «آنسات» را جهت استفاده به عنوان آمبولانس هوایی انتخاب کرد.
کد خبر: ۷۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ - 27February 2016

ایران از روسیه آمبولانس هوایی می‌خرد

به گزارش دفاع پرس و بنا بر اعلام سرویس خبری ریاست جمهوری «تاتارستان» روسیه، روز پنجشنبه، در بازدید هیئت اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از کارخانه تولید بالگرد «آنسات» در «غازان»، نسبت به خرید این بالگردها برای استفاده به عنوان آمبولانس هوایی ابراز تمایل کرده است.

آمبولانس هوایی آنسات

به گفته «وادیم لیگای» مدیرکل شرکت بالگردسازی «غازان» روسیه، این شرکت آماده تحویل بالگردهای چند منظوره «آنسات» به ایران است.

وی گفت: «ایران دارای تجربه عملیاتی گسترده ای در زمینه استفاده از مجموعه متنوعی از پرندهها است؛ ما مایلیم با تحویل بالگردهای «آنسات» در مدلهای مختلف به این کشور، ناوگان بالگردی جمهوری اسلامی ایران را تنوع ببخشیم.»


بالگرد تهاجمی آنسات2RC

گفتنی است، شرکت «غازان بالگرد» قبلا سه فروند بالگرد جستجو و نجات از مدل ام آی 17 وی 5 به جمعیت هلال احمر ایران و دو فروند نیز به وزارت نیروی ایران فروخته است.

بالگردهای «آنسات» که هیئت ایرانی برای خرید آنها ابراز تمایل کرده، ظرفیت حمل 8 سرنشین و دو خدمه پروازی، دو برانکار و سه امدادگر را دارد.

          بالگرد تهاجمی شاهد 285

Ansat 2RC البته این شرکت بالگردهای تهاجمی مدل که شباهت زیادی به بالگرد ایتالیایی Agusta A-129 دارد را نیز تولید میکند؛ که میتواند کشورمان را در ارتقاء دادن مدلهای مختلف بالگردهای «شاهد» یاری دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار